|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۲۸

رئیس شورای عالی استان ها در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای عالی استانها گفت: متأسفانه اغلب شهرهای کشور با بحران کم آبی مواجه هستند و تهران نیز با کم آبی شدیدی روبرو است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در حاشیه پنجمین جلسه علنی شورای عالی استانها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره بحران کم آبی برخی استانهای کشور گفت: متاسفانه بحران کم آبی در اغلب شهرهای کشور وجود دارد، استان اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از جمله استانهایی هستند که در این بحران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: استان تهران نیز با کم آبی شدیدی مواجه شده و اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد به طور قطع تابستان دچار مشکل خواهیم بود. استان اصفهان نیز به دلیل خشک شدن آب زاینده رود مشکلاتی دارد که به طور قطع باید برای آن فکری کرد. این در حالی است که آبادانی و طراوت اصفهان به زاینده رود است.

رئیس شورای عالی استانها همچنین به بودجه شورای عالی استانها اشاره کرد و گفت: بودجه ای که برای شورای عالی استانها در مجلس به تصویب رسیده ۸ میلیارد تومان است؛ این در حالی است که می دانید به دلیل کمبود بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، ۱۱۷ هزار شورایی در کل کشور و تعداد بسیاری در شهرستانها و روستاها وجود دارند که متأسفانه تنها برای شورای عالی و شوراهای استانها توانسته ایم هزینه هایی را تامین کنیم.

چمران با بیان اینکه برای شورای استانها نیز هزینه های بسیار اندکی تخصیص یافته است، تصریح کرد: برخی دوستان ما نظرشان بر این بود که برای شوراهای شهرستانها نیز بودجه ای اختصاص یابد ولی متاسفانه چند سال است که نتوانسته ایم این امررا محقق کنیم. امیدوارم با تدابیر که اندیشیده شده بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته ۶۲ درصد از بودجه شورای عالی استانها پرداخت شد که پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود ۷۰ درصد آن پرداخت شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار