|
|
کدخبر: ۱۷۳۱۷۱

مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت در گفت و گو با تسنیم تاکید کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت با اشاره به دلایل پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشور، گفت: توزیع ضعیف و قیمت بالای روزنامه ها دو عامل مهم در کاهش تیراژ روزنامه ها است.

محمدرضا سعدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به سئوالی درباره چرایی پایین بودن تیراژ روزنامه ها در کشور، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد، سیستم ضعیف توزیع مطبوعات در سراسر کشور است که بعضاً سبب می شود روزنامه ها یا به برخی مناطق نرسند یا با تاخیر زیاد برسند.

وی ادامه داد: مورد دیگر به فضای حاکم بر مطبوعات باز می گردد که بیشتر به سوی مسائل سیاسی کشیده شده و بررسی مشکلات مردم کمتر در آنها دیده می شود و همین موضوع اقبال عمومی به روزنامه ها را کم می کند، چرا که مردم پاسخ به نیازهای خود را در آن نمی بینند؛ از سوی دیگر مخاطب روزنامه ها بیشتر قشر نخبه و تحصیلکرده هستند که به دلیل همان فضای سیاسی کمتر به روزنامه و مطبوعات اعتماد می کنند.

مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت همچنین گفت: مسئله دیگر مخاطب و تبلیغات کم و اقتصاد ضعیف مطبوعات است که ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را کم می کند، از سویی دیگر چند روزنامه فضا را به صورت انحصاری به خود اختصاص دادند و به نوعی امکان رقابت را از سایر روزنامه ها سلب کرده اند.

وی افزود: بسیاری از روزنامه ها با کاغذ به نرخ آزاد منتشر می شوند که این موضوع به علاوه اجاره بهای مکان روزنامه و یارانه با مبلغ پایین، باعثافزایش قیمت روزنامه شده و استقبال مردم از آن را کم می کند.

سعدی در خصوص راهکارهای افزایش تیراژ روزنامه ها نیز تاکید کرد: یکی از راهکارها می تواند افزایش ارتباطات فرهنگی در سطح کشورهای منطقه باشد که به طور مثال روزنامه و مطبوعات به عنوان یک کالای فرهنگی به آن کشورها صادر شود که این مورد خود در درآمدزایی روزنامه ها و افزایش تیراژ موثر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار