|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۰۴

مسکن در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: معرفی عامل گرانی ۲۰۰ هزار تومانی مسکن، امضای تفاهمنامه مسکن امید با وزارت راه، تکذیب امضای تفاهمنامه مسکن امید با وزارت راه، جزئیات مسکن حمایتی، نامه نگاری آخوندی به لاریجانی و واکنش نماینده مجلس به این نامه گاری اخبار مسکن در هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در اولین روز هفته عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که دولت برای حل مشکل مسکن باید نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار قرار دهد از شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی به عنوان عامل گرانی ۲۰۰ هزار تومانی مسکن در کشور نام برد.

در حالی قرار بود وزیر تعاون همزمان با روز کارگر جزئیات مسکن امید را اعلام کند که یازده اردیبهشت و در آئین روز کارگر درباره همه چیز صحبت شد به جز مسکن امید کارگران.

در سومین هفته اردیبهشت با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرکل حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید ایران منصوب شد. بر اساس این حکم مهدی هدایت مدیرعامل سابق شرکت عمران پردیس به عنوان مشاور معاون وزیر و مدیرکل حقوقی و املاک شهرهای جدید ایران منصوب شد.

در دومین روز هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امضای تفاهمنامه «مسکن امید» با بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

واکنش مدیر اعتباری بانک مسکن به اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ناتوانی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات دیگر خبر این هفته بود. نعمتی در این باره گفت: بانک مسکن توان پرداخت تسهیلات تعهدی را دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

۲۴ ساعت پس از اعلام خبر امضای تفاهمنامه مسکن امید توسط وزیر تعاون، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هیچ تفاهمنامه ای با وزارت تعاون در حوزه مسکن نداشته ایم، گفت: وزارت راه و شهرسازی ماموریت اجرای مسکن اجتماعی را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس جزئیات طرح پیشنهادی مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی را تشریح کرد و گفت: اقساط این طرح ماهانه ۱.۷ تا ۳.۲ میلیون تومان واحد ۷۵ متری است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از ارسال دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر به معاونت امور مسکن و ساختمان آن وزارت خانه خبر داد و گفت: پس از تأیید شورای معاونان این دستورالعمل برای اجرا ابلاغ می شود.

احمد اصغری مهرآبادی در این باره گفت: دستورالعمل جدید آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر به معاونت امور ساختمان و مسکن ارسال شده که پس از اعمال نظر شورای معاونان طی یک بخشنامه ابلاغ می شود.

شاید یکی از مهم ترین خبرهای هفته سوم اردیبهشت نامه نگاری وزیر راه و شهرسازی به لاریجانی بود که در آن آخوندی خواستار حذف دو بند از لایحه تحول مالیاتی شده بود.

در این نامه پیشنهاد شده به روز شدن تقویم املاک تا ۷۰ درصد بهای روز که علاوه بر درآمدزایی برای سازمان مالیاتی و دولت، در واقعی شدن قیمتها و شفاف شدن اطلاعات در حوزه زمین و مسکن کمک شایانی خواهد کرد به ۳۰ درصد کاهش یابد.

این در حالی بود که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که بخش عمده لایحه اصلاح مالیات های مستقیم در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: بررسی لایحه مالیات های مستقیم با نامه نگاری وزرا متوقف نمی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار