|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۱۳

حمل ونقل در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: ارائه سند مقدماتی طرح جامع حمل ونقل، تعویق افتتاح خط لوله انتقال سوخت به فرودگاه امام، افزایش ۳۳۰۰ برابری قیمت قیر، استعفای مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و اعلام آمادگی ژاپنی ها برای سرمایه گذاری در ایران از جمله اخبار حمل ونقل در هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ حکمی خطاب به رئیس کارگروه جمع بندی و انتشار مطالعات طرح جامع حمل ونقل کشور تاکید کرد نسبت به جمع بندی مطالعات انجام شده و انتشار این طرح به عنوان سند مقدماتی حداکثر ظرف ۶ ماه اقدام شود.

شرکت کانادایی بومباردیر با هدف افزایش حضور خود در بازارهای نوظهور جهان، به دنبال فرصت هایی برای فروش قطار و هواپیما به ایران و مونتاژ هواپیما در چین است.

به تعویق افتادن افتتاح خط لوله انتقال سوخت به فرودگاه امام برای سومین بار دیگر خبر هفته جاری بود.

معاون ساخت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افزایش ۳۳۰۰ برابری قیمت قیر در چند سال اخیر اعلام کرد کنترل کیفی پروژه ها از مهم ترین مسائلی است که باید در دستور اجرای کار پیمانکاران و مشاوران قرار گیرد.

هیئت دولت نیز سرانجام تکلیف قیمت سوخت جت تحویلی به شرکت های هواپیمایی را روشن کرد. هیئت وزیران در راستای اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها نرخ جدید حامل های انرژی را ابلاغ کرد که بر اساس آن نرخ سوخت تحویلی به ایرلاین های داخلی ۵۰۰ تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به این مصوبه دولت یازدهم گفت: چنانچه نرخ جدید ۵۰۰ تومانی سوخت با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما همزمان شود، صنعت حمل ونقل هوایی به توازن می رسد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزادراه قم - گرمسار گفت: با افتتاح این آزادراه در تابستان ۹۳، مسیر کنونی ۸۵ کیلومتر کاهش می یابد.

پس از استعفای ناگهانی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، با حکم وزیر راه و شهرسازی محمد علی ایلخانی به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شد.

ایلخانی سال ۸۸ در میانه سوانح هواپیماهای شرقی به خصوص توپولف جانشین کاپیتان خانلری در سازمان هواپیمایی کشوری شد، اما دوران سرپرستی وی کوتاه بود و پس از حدود دو ماه جای خود را به نخجوانی داد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز در هفته سوم اردیبهشت از اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به خودروهای فرسوده خبر داد و گفت: بانک صادرات و ستاد مدیریت حمل و نقل برای خروج ۶۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

و سرانجام این که شرکت ژاپنی میتسوئی برای سرمایه گذاری در راه و شهرسازی ایران اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار