|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۵۹

وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستان های آموزشی تجمیع می شوند، گفت: ابلاغیه ای به دانشگاه های علوم پزشکی برای استفاده از ظرفیت های کار دانشجویی ابلاغ می شود تا دانشجویان سال آخر به خصوص پرستاران بتوانند وارد ناوگان خدمت رسانی شوند.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای انجمن های علمی پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجمن های علمی پزشکی در راستای فرهنگ سازی در امر پیشگیری، استفاده بهینه از تجهیزات، کاهش مصرف دارو، جلوگیری از مخارج پر هزینه، رعایت اخلاق پزشکی و جلوگیری از واردات غیر ضروری می توانند نقش ویژه ای ایفا کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه انجمن ها نماینده مردم هستند، ادامه داد: البته می توان گفت در دوره های قبل برای نقش آفرینی این نهادها فرصت کمتری فراهم شد و هنوز قوامی که باید داشته باشند را ندارند.

وی افزود: برای ارتقاء همکاری انجمن ها، باید از نظرات آنها در معاونت های مختلف استفاده شود. ما نیز نیاز شدیدی به کمک این نهادها داریم و معتقدیم تماشا کردن صرف کافی نیست بلکه باید عمل کرد.

به گفته هاشمی از زمان اجرای طرح ساماندهی نظام سلامت، مراجعات بیماران به بیمارستان های دولتی تحت پوشش وزارت بهداشت افزایش چشمگیری داشته و در این میان با توجه به کمبود نیرو، فشارهای زیادی به خصوص به پرستاران و پرسنل آزمایشگاه ها وارد شده است ولی قرار است مجوزهایی را در راستای تامین منابع و تکمیل نیروی انسانی صادر کنیم.

وی افزود: دانشگاه ها باید طوری در این زمینه خدمت رسانی کنند که حداکثر رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشند چون افزایش میزان مراجعات با اجرای طرح ساماندهی نظام سلامت ممکن است نارضایتی هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در هفته های اول اجرای طرح نمی توان در مورد کیفیت اجرای آن قضاوت کرد بلکه باید روند را همراه با تیم سلامت، در کل کشور به یک آرامش نسبی رساند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ما هر روز در حال پایش طرح و گرفتن آمار از مراکز درمانی هستیم و روزانه به صدها سوال توسط ستاد پاسخ داده می شود. در آینده نزدیک می توانیم قضاوت کنیم که چه تعداد افزایش مراجعات خواهیم داشت تا کم توانی ها را در این زمینه جبران کنیم.

هاشمی افزود: امروز به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغیه ای در راستای استفاده از ظرفیت های کار دانشجویی ارسال خواهد شد و جمع کثیری از دانشجویان سال آخر بخصوص پرستاران می توانند وارد ناوگان خدمت رسانی شوند.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: یکی از طرح های دیگری که قرار است به زودی اجرا شود، تجمیع بیمارستان های آموزشی است. چون در حال حاضر پراکندگی این بیمارستان ها هزینه زیادی را به دوش دولت و مردم گذاشته و می تواند به کیفیت آموزش آسیب برساند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار