|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۰۶

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: از هشت شرکت حاضر در مزایده سازمان خصوصی سازی تنها برای دو شرکت فولادی خریدار آمد و بخش خصوصی علاقه ای به شش شرکت نیروگاهی از خود نشان نداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ پس از انتشار آگهی واگذاری سهام ۸ شرکت دولتی، مزایده این تعداد شرکت برگزار شد که در پی آن تنها برای بلوک ۱۰۰ درصدی سهام شرکت فولاد آذربایجان شامل ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم یک هزار و ۴۵۹ ریال و ۶۵ درصد ارزش طرح فولاد میانه به قیمت کل پایه ۳ هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال مشتری وجود داشت و خریداران حاضر شدند برای این شرکتها به ترتیب ۵۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و ۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال پول بدهند.
همچنین ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه صوفیان به قیمت کل پایه یک هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال؛ ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه گازی کنگان به قیمت کل پایه ۸۱۸ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال؛ ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه برق شهید مفتح به قیمت کل پایه ۱۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال؛ ۴۹ درصد سهام شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی به ارزش پایه هر سهم ۲۸ میلیون ریال؛ ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه شهید رجایی به قیمت کل پایه ۳۷ هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال و ۴۰ درصد سهام شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح شامل ۱۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار ریال نیز در هفته گذشته توسط سازمان خصوصی سازی برای چندمین بار روی میز مزایده گذاشته شد که با عدم اقبال بخش خصوصی مواجه شد.
این گزارش می افزاید: خریدارن سهام شرکتهای فولاد آذربایجان و طرح فولاد میانه مطابق مفاد نامه شماره ۳۴۹۲ مورخ ۱۰/۰۲ / ۹۳ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران متعهد به رعایت این موارد هستند:
۱ - خریدار می بایست با اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درصد سهم الشرکه هزینه های گشایش اعتبار اسنادی معادل ۶۲۸.۱۱۹ میلیون ریال را که جزء وجوه فوری می باشد پرداخت نماید.
۲ - خریدار می بایست با اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمانتنامه معتبر بانکی جهت بازپرداخت اصل و بهره و هزینه های تبعی را تامین و ارائه نماید.
۳ - خریدار می بایست تا پایان طرح فولاد میانه و بهره برداری از آن بنا بر اعلام سهامدار ۳۵درصدی(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) متعهد به مشارکت در تکمیل طرح مزبور باشد.
همچنین خریدار متعهد می شود چنانچه این موارد را در موعد مقرر رعایت ننماید مشمول عدم ایفای تعهدات مندرج در قرارداد واگذاری سهام و طرح مزبور گردد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار