|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۸۱

به همت وزارت ورزش و جوانان از پدیدآورندگان و ناشران برگزیده حوزه جوان در بیست وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب معرفی تجلیل شد.

به گزارش مشرق، پدیدآورندگان و ناشران برگزیده حوزه جوان بیست وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب معرفی و از سوی وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد. پدیدآورندگان و ناشران برگزیده حوزه جوان بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب به شرح زیر معرفی شدند:

پرویز خرسند، هوشنگ مرادی کرمانی و محمود حکیمی به عنوان نویسنده پیشکسوت برای جوانان.

امیر حسین زادگان(نشر ققنوس)، رضا هاشمی نژاد(نشر افق)، سیدمهدی شجاعی(انتشارات نیستان)، مختار صحرایی(انتشارات جوانه رشد) به عنوان ناشران پیشکسوت جوزه جوانان و محمدرضا حدادی(نشر میراثاهل قلم)، حسام مظاهری(نشر آرما) و مهدی فقیهی نژاد(نشر کتاب فردا) به عنوان ناشران جوان و فعال حوزه نشر با محوریت جوانان.

بنابراین گزارش، آیین تجلیل از پدیدآورندگان و ناشران حوزه جوان عصر دیروز پنجشنبه ۱۸اردیبهشت در سالن اجتماعات بیست هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
«سید عباس صالحی»، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رییس نمایشگاه کتاب در آیین تجلیل از پدیدآورندگان و ناشران حوزه جوان اظهار کرد: برگزاری این مراسم را به فال نیک می گیرم، چرا که از یک سو نویسندگانی که در حوزه جوان تاثیرگذار هستند مورد توجه قرار گرفته اند و از سوی دیگر ناشران این حوزه معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم می تواند مقدمه ای باشد برای توجه بیشتر به نسل جوان گفت: اکنون که خود را در این مراسم میان استادان برجسته می بینم، متوجه می شوم که این استادان چقدر در ارتقای شخصیت من تاثیرگذار بوده اند. نسل ما که در دهه ۵۰ با استاد «محمود حکیمی» ارتباط برقرار می کرد با نوشته ها و کتاب های ایشان ارتباطی صمیمی داشت، چرا که این آثار نوعی جایگزین سازی الگوها بودند.

وی با اشاره به آثار «پرویز خرسند» گفت: وی با قلم دلنشین و جذابی که دارد همواره فضایی برای یادگیری نسل جوان فراهم می کند. همچنین باید از آثار «محمدرضا حکیمی» استاد فقه و اصول یاد کنم که قلم بسیار مجذوبی دارند یا آثار «مرادی کرمانی» که لطافت و روانی خاصی در قلمش وجود دارد؛ اینها بودند و هستند چیزهایی که نسل جوان اکنون به آنها نیازمند است.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: امروز نسل جوان ما به شدت به نویسندگانی نیازمند است که بتوانند دریچه های جدید را به روی آنان بگشایند. نویسندگان باید با نسل جوان همدل و همزبان باشند و الگوهای خوب را به آنان معرفی کنند. آنها باید تفسیر رحمت آمیزی از دین برای نسل جوان داشته باشند.

دکتر محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان هم از دیگر سخنرانان این همایش بود. وی در این مراسم ضمن تشکر از دکتر صالحی برای برگزاری این آیین گفت: با برگزاری این مراسم شاید نخستین بار بود که پیوند میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب حاصل شد.

وی با بیان اینکه جوانان در کشور ما سرمایه های بزرگ حال و آینده هستند گفت: متاسفانه به تازگی به دلیل هجوم دنیای مجازی این قشر از جامعه با مشکل هویت مواجه شده است. ما نگرانیم جوانانمان از هویت ایرانی اسلامی فاصله بگیرند که متاسفانه برخی گرفته اند. برای بازگرداندن این هویت هیچ چیزی موثرتر از کتاب نیست. هیچ چیزی نمی تواند جای کتاب را بگیرد، بنابراین باید با کتاب آشتی کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر می خواهیم درباره سبک زندگی، کاهش آسیب های اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و تحکیم پایه های خانواده کاری انجام دهیم باید مردم، دولت و نویسندگان میان کتاب و جوانان ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار