|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۹۶

دبیرکل هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل هلال احمر با اشاره به عضویت ۲ میلیون جوان در این جمعیت و آماده ساختن آنان برای حضور در عملیات های امدادی، به حضور اثربخش سفیران صلح و دوستی ایران در عرصه های بین المللی تاکید کرد و گفت: تولید داروهای مورد نیاز داخلی محقق می شود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سیداحمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی را حضور اثربخش سفیران صلح و دوستی ایران در عرصه های داخلی و بین المللی دانست که هلال احمر ایران را به عنوان یک جمعیت اثربخش و ممتاز معرفی کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در دومین روز از هفته هلال احمر به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ضمن اشاره به جایگاه نیکوکاری و نوع دوستی به تشریح کارکرد جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف جوانان، امداد و نجات، داوطلبان، حج و زیارت و توانبخشی پرداخت.

موسوی در ابتدا و در اشاره به سخن مولای متقیان، علی(ع) که فرموده اند: همانا بندگانی از خدا در زمین هستند که برای حوائج مردم تلاش می کنند که اینها در قیامت در امانند، افزود: امیدوارم بتوانیم این توفیقی که امدادگران ما پیدا کرده اند و مردم نیز حامی امدادگران در عرصه امدادرسانی بوده اند، قدر بدانیم.

جایگاه بی بدیل سازمان امداد و نجات هلال احمر در عرصه بین المللی

دبیرکل جمعیت هلال احمر در بخش دوم سخنان خود با برشمردن اهداف هلال احمر اعم از تلاش برای تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون در نظر گرفتن تبعیض میان آنها، مهمترین خدمتی را که جمعیت هلال احمر ارائه می دهد، خدمات امدادی در حوادثخواند.

موسوی با بیان اینکه مهمترین وظیفه هلال احمر ارائه کمک های اولیه در حوادثغیر مترقبه است، وظیفه مهم بعدی هلال احمر را جلوگیری و مقابله با حوادثبا انجام برنامه ریزی و آماده ساختن جامعه با ارائه آموزش های امدادی همگانی دانست.

وی در بیان دیگر وظایف جمعیت هلال احمر، به تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت اشاره کرد و ادامه داد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تجربیات ارزشمندی همچون امدادرسانی به زلزله زدگان رودبار و منجیل و بم و رسیدگی به امورات آوارگان عراقی در سال ۷۰ در فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر جایگاه بی بدیلی دارد و در حوزه نیروی انسانی و در اختیار داشتن تجهیزات امدادی بسیار توانمند است.

موسوی همچنین به عضویت ۲ میلیون جوان در سازمان جوانان هلال احمر و آماده ساختن جوانان برای حضور در عملیات های امدادی، وظایف سازمان داوطلبان در جذب کمک های مردمی و توزیع میان نیازمندان و همچنین اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم با همکاری پزشکان داوطلب و ارائه خدمات توانبخشی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، حضور اثربخش سفیران صلح و دوستی ایران در عرصه های داخلی و بین المللی است که ایران را به عنوان یک جمعیت اثربخش و ممتاز معرفی کرده است.

ظرفیت بالای جمعیت هلال احمر در زمینه امداد هوایی

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: امروز امداد هوایی یکی از ممیزهای ما در عرصه بین الملل است و هیچ جمعیتی در میان ۱۸۹ جمعیت ملی از چنین ظرفیت و توانمندی برخوردار نیست.

موسوی ابراز امیدواری کرد که با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این توانمندی به حداکثر خود برسد و جایگاه هلال احمر ایران را بیش از پیش تثبیت ببخشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین به فعالیت هلال احمر در زمینه تاسیس ۳۳ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور و فعالیت حوزه بین الملل جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در بخش تدارکات پزشکی و برای تولید داروهای مورد نیاز داخلی، طرح های اساسی در دستور کار دارد.

موسوی در پایان با بیان اینکه از همه مردم که ما را در حوادثبین المللی حمایت و همراهی کردند تشکر می کنم، خواستار سرلوحه قرار دادن فرهنگ نیکوکاری و همکاری مردم با هلال احمر در زمینه آموزش های همگانی با توجه به حادثه خیزی کشور ایران و لزوم ارتقای آمادگی مردم در برابر حوادثشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار