|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۷۴

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۵۲۷ درصدی ترانزیت کالای غیرنفتی در بنادر تجاری هرمزگان خبر داد و گفت: طی فروردین ماه سال جاری، ۵۸۶ هزار و ۵۷۹ تن انواع فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سید علی استیری افزود: در فروردین امسال مجموعاً ۸ میلیون و ۱۷۴هزار و ۷۶ تن کالای نفتی و غیر نفتی در سطح کل بنادر تجاری هرمزگان تخلیه و بارگیری انجام شد. از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، ۵ میلیون و ۶۳۸هزار و ۱۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۴ تن نیز اختصاص به مواد نفتی دارد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی را ۴۸۲ هزار و ۱۱۷ تن اعلام کرد و از رشد ۵۲۷ درصدی این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

استیری با اشاره به رشد ۲۲ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر هرمزگان، میزان آن را ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۰۱ تن اعلام کرد و گفت: در همین مدت بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۱۵ درصدی این بخش از عملیات بندری است.

وی با بیان این که میزان کاپوتاژ اینگونه کالاها را ۸۲۹ هزار و ۶۰۸ تن و حجم کل ترانشیپ را بالغ بر ۱۳۷ هزار تن بوده است، اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری، ۵۸۶ هزار و ۵۷۹ تن انواع فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد.

وی میزان کاپوتاژ مواد نفتی در این بنادر را یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۵۵۱ تن عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت، ۲۴۴ هزار و ۳۶۱ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان به داخل کشور وارد شد.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندرکوچک و بزرگ را بر عهده دارد که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور تحت نظر این اداره کل مدیریت می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار