|
|
کدخبر: ۱۷۳۷

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: دستگیری خریداران اموال مسروقه در سال جاری ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، سرهنگ فریدون خالقی فرد در این باره گفت: بالغ بر ۹۷ درصد دستگیرشدگان در سه ماهه اول امسال سارقان و ۲.۸ درصد نیز مالخر هستند.

وی در خصوص دلایل آمار پایین دستگیری مالخران افزود: وجود خلأ های قانونی در مورد مالخران باعثشده تا آنان از دستگیری وحشتی نداشته باشند. در پرونده هایی که پلیس موفق به شناسایی و دستگیری سارق می شود، مالخران در پشت پرده قرار می گیرند چرا که با تطمیع سارق و خانواده اش او را مجبور می کنند تا اسمی از آنان آورده نشود.

خالقی فرد با تاکید براینکه مالخران عامل اصلی چرخه سرقت هستند، تصریح کرد: قطعا اگر مالخری نباشد، سارقان نیز ترغیب به سرقت نمی شوند چرا که خریداری برای اموال سرقتی خود نمی یابند.

به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در سال گذشته و امسال نیز برنامه های متعددی از جمله پلمپ مغازه هایی که مبادرت به فروش اموال مسروقه می کنند، شناسنامه دار کردن مالخران و کنترل فعالیت آنان، انجام داده و در دست اقدام دارد بطوریکه آمار مالخران دستگیر شده در سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: لازم است که قوانین در خصوص مجازات مالخران بازنگری شود تا آنان با سوء استفاده از خلأهای قانونی، موفق به فرار نشوند.

خالقی فرد همچنین از مردم خواست تا با خرید اموال مسروقه منجر به تشدید چرخه سرقت نشوند و افزود: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فروش اموال سرقتی را ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ در اختیار ما قرار دهند تا پلیس را در برخورد با مالخران کمک کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار