|
|
کدخبر: ۱۷۳۷۰۶

وزیر دادگستری:

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری گفت: مطلعین تاریخی باید مصادیق خلاف «من روحانی هستم» را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر لیست بدهکاران بانکی که از سوی بانک مرکزی در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است و اینکه در این لیست ۵۵۰ نفره چند نفرشان بالای ۱۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارند اظهار داشت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای دادستان کل نگرفته ام.

وی درباره دادستان تهران که از معاونت حقوقی دولت خواسته موارد خلاف سی دی من روحانی هستم را برای بررسی اعلام کنند و آیا از این قضیه اطلاع دارید خاطرنشان کرد: به هر حال مواردی در این سی دی مطرح است که با واقعیت ها تطبیق داده نمی شود ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: به هر حال اینها مشکلاتی است که وجود دارد. غیر از اینکه مصادیق خلافش را مطلعین تاریخی باید بگویند که این موضوع یا از دفتر دفتر ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی انجام می شود. ضمنا تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.

پورمحمدی گفت: دادستانی تهران خودش ورود کرده است اما برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی سئوال کرده است. وگرنه خود دادستانی برای پیگیری ورود کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما مسئول کمیته پیگیری بند ۳۵۰ اوین هستید و رسیدگی ها به کجا رسید گفت: اصلا چنین کمیته ای به این معنایی که می گویید نبوده است. بلکه بنا شده گزارشی در دولت تهیه شود و گزارش هم تهیه شده و تکمیلی اش هم انجام می شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه به هر حال مقامات قضایی زندان باید پاسخ روشن را بدهند گفت: گزارشاتی در این باره تهیه شده و مکمل هایش نیز آماده و تهیه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که دفاعیات آقای اسماعیلی را در خصوص بند ۳۵۰ اوین قبول دارید اظهار داشت: به هر حال توضیحاتی داده شده و اگر ادعایی خلاف آن هم باشد طبعا باید از رییس جدید سازما زندان ها سئوال شود و اطلاعات تکمیلی را بفرستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار