|
|
کدخبر: ۱۷۳۷۷۷

سرپرست کمیته امداد در جمع خبرنگاران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته امداد از ارائه لیست ۸ میلیون نفری برای دریافت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی در حاشیه همایش تجلیل از نخبگان و جلوه های خودباوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لیستی شامل ۸ میلیون نفر که ۴.۵ میلیون نفر از آنها از کمیته امداد خدمات زمان دار می گیرند و بخشی هم به صورت موردی خدمت گرفته اند برای دریافت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده است.

وی همچنین گفت: در پایان ماه جاری جشن خودکفایی ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد برگزار می شود که این تعداد از پوشش خارج می شوند.

انواری در خصوص افزایش مستمری مددجویان نیز گفت: قرار است همه مددجویان به صورت یکسان مستمری دریافت کنند اما مبلغ آن هنوز از سوی دولت اعلام نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر نخبگان احتیاج به تسهیلات بانکی داشته باشند آیا کمیته امداد ضامن آنها خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: اگر هیچ امکانی برایشان فراهم نباشد و در بین آشنایان و وابستگان خود کسی نتواند ضامن آنها شود کمیته امداد ضامن می شود ضمن اینکه سقف تسهیلات بانکی ۱۵ میلیون تومان است و ما نمی توانیم به یک نفر سرمایه زیاد بدهیم مگر اینکه چند نفر با هم شریک شده تا بتوانند به طول مثال ۱۰۰ میلیون وام اشتغال با نرخ ۴ درصد دریافت کنند.

انواری همچنین گفت: نخبگان به لحاظ توانمندی در یک مرتبه ای هستند، اما از آنها حمایت می شود تا با استفاده از تسهیلات و وام ها در بخش صنعت، و تجارت خودکفا شوند ضمن اینکه ما به سه شکل کاریابی، ثبت اختراعات و رفتن به سمت تجاری سازی تولیدات و تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال از آنها حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از این تعداد نخبگان از کشور خارج شده اند یا خیر گفت: تعدادی از این افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند و بعد از اتمام تحصیلات به کشور بازگشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار