|
|
کدخبر: ۱۷۳۸

دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طی ۳۴ سال فعالیت این نهاد، ۱/۵ میلیون خانواده از فقر نجات پیدا کرده و توانسته‌اند روی پای خود بایستند که این دلیل نقش کمیته امداد در کاهش فقر است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، حمید رضا ترقی در چهارمین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان، به فقر عمیق باقی مانده از رژیم گذشته در سال‌های اول انقلاب اشاره کرد و گفت: تلاش این نهاد باعثشد تا وضع اولیه زندگی فقرا و محرومان بهبود پیدا کند و نیازهای جدیدی را که بر اثر رشد اقتصادی جامعه بوجود آمده، نیز تامین کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۶ میلیون مورد کمک از سوی این نهاد طی ۳۴ سال عمر این نهاد به نیازمندان صورت گرفته است، اظهار داشت: اگر کمیته امداد نبود، مشکلات عدیده ای برای کشور پیش می‌آمد و جامعه باید فشارهای زیادی را تحمل می کرد؛ اما امروز کمیته امداد امام(ره) با کمک دولت، مجلس و مردم عزیز توانسته بار سنگین فشارهای اقتصادی روی اقشار ضعیف جامعه را سبک و قابل تحمل کند.

ترقی با اشاره به ۴/۵ میلیون جمعیت تحت حمایت این نهاد، خاطر نشان کرد: حمایت‌های این نهاد از افراد تحت حمایت باعثشده تا فقر این تعداد از افراد به فقر مزمن تبدیل نشود درغیر اینصورت مشکلات و عوارض زیادی در جامعه بوجود می آمد؛ همانند کشورهایی که نتوانسته اند این مشکل را حل کنند و دچار مفاسد مختلف در جامعه و بزهکاریهای زیادی شده اند.

دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به کاهش قابل توجه درصد فقر در بسیاری از استان‌های کشور به برکت فعالیت‌های امداد امام(ره)، تصریح کرد: نوع نیاز خانواده ها نیز نسبت به گذشته متفاوت شده است؛ چنانچه در گذشته باید نان شب محرومان تامین می شد؛ اما امروزه این نهاد به تامین لوازم اولیه زندگی، حمایت‌های تحصیلی و ازدواج نیازمندان می‌پردازد و نشان از آن دارد که به برکت این نهاد و نام حضرت امام(ره) موجب شده وضع فقر در کشور از وضع نگران کننده خارج شود که البته تا نگاه نظام اسلامی به جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی به بازارچه جشن رمضان و جلوه ای از توانمندسازی افراد و خانواده های تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و یادآورشد: بسیاری از این افراد علاوه بر خودکفایی خود توانسته اند خانواده های دیگری را نیز مشغول به کار کنند.

ترقی با اشاره به فارغ التحصیلی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و همکاری آنان به عنوان امدادگر با این نهاد، گفت: سیکل خودکفایی از درون امداد حرکت خودش را به سرعت پیش می برد و هم نیروهای امدادگر و هم تولیدکننده نیازهای خانواده ها را از درون امداد می گیریم و اکنون خانواده های تحت حمایت این نهاد به عناصر کارآفرین تبدیل شده اند که با تولید و درآمدزایی بیشتر قشر دیگری از نیازمندان را زیر پوشش حمایتی خودشان قرار می دهند.

وی ادامه داد: املاک و امکانات بخش مجتمع اقتصادی این نهاد که به نفع محرومان مصادره شده است به کارگاه‌های اشتغال و خودکفایی این خانواده‌ها تبدیل می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار