|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۱۲

سرپرست کمیته امداد اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست کمیته امداد امام خمینی با اشاره به حضور ۲۲۵ نخبه در همایش تجلیل از نخبگان، گفت: تعداد ۸۸ مددجوی نخبه در خانواده کمیته امداد، عضو بنیاد ملی نخبگان اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، حسین انواری رئیس کمیته امداد امام خمینی در همایش تجلیل از نخبگان و جلوه های خودباوری اظهار داشت: امسال با هدایت مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است؛ باید بدانیم اقتصاد هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است. هدفی که اگر به درستی تأمین نشود نمی گذارد فرهنگ و اعتقادات پابرجا باشد و صحنه های سبقت از خیرات ظهور پیدا کند.

وی ادامه داد: این که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان مسئله اساسی در این مقطع و با شفافیت مطرح کردند و دولت نیز برنامه هایی را در این زمینه تنظیم کرده، نخبگان باید بدانند به عنوان سرمایه های ملی که از ارکان اقتصاد اسلامی است نقش مؤثری دارند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی افزود: در این محفل ۲۲۵ نخبه که ۷۲ نفر آن ها زن و ۱۵۳ نفر مرد هستند حضور دارند که ۶۵ نفر آن ها مخترعانی هستند که اختراعشان به ثبت رسیده اند و ۷۴ نفر از جلوه های خودباوری از صنوف و قشرهای مختلف هستند. اینها فرزندانی هستند که تحت حمایت امام(ره) و مقام معظم رهبری توانسته اند مدارج عالی را طی کرده و بازوی انقلاب اسلامی باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین گفت: در عرض ۲۴ سال گذشته با عملیات دانش آموزی و دانشجویی ۳۴۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی داشتیم و با وجود ۹۷ مرکز شبانه روزی، ۱۰۷ کانون فرهنگی و ۲۲ اردوگاه که مرکز توانمندسازی است برای ارتقای توانمندی این عزیزان تلاش شده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار نفر از مراکز ما خدمات می گیرند و در سال ۹۲ بالغ بر ۶۷۱ هزار مورد خدمات مشاوره ای و یک میلیون و ۵۰۰ هزار آموزش خانواده داشته ایم چرا که محور عملیات کمیته امداد بر خانواده و تأکید بر انسجام درونی خانواده در حد بالاست.

وی تصریح کرد: ما ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز داریم که از این تعداد ۹۰۰ دانش آموز در مدرسه تیزهوشان و ۱۰۵ نفر حافظ کل قرآن هستند. ضمن این که ۱۰۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته بوده و از این تعداد ۴ هزار طلبه نیز وجود دارند و در کل ۲ هزار و ۲۰۹ نفر استعداد برتر در میان دانش آموزان و دانشجویان حضور دارند که ۸۸ نفر از آن ها کارت بنیاد نخبگان را دارا هستند.

انواری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفارش به نخبگان افزود: ایشان همواره نخبگان را به توجه به نیازهای علمی و تحقیقی، تقویت روحیه، پرهیز از دمیدن فضای بدبینی، عدم احساس حقارت، هوشیاری و غافل نشدن از طراحی دشمن و شناخت مسائل اصلی توصیه کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار