|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۱۴

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: سردار مویدی گفت: دستگاه قضایی نسبت به این موضوع حساس شده و پلیس نیز مدارک و مستندات خود را جمع آوری کرده است تا مشخص شود این فرد چگونه توانسته با این میزان سوءسابقه آزاد شود و مجددا فعالیت های مجرمانه خود را از سر بگیرد.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار علی مویدی صبح امروز با اعلام خبر دستگیری یکی از مخوف ترین و بزرگترین سرکردگان باند تهیه و توزیع کوکائین در پایتخت اظهار داشت: با توجه به اینکه علاوه برخورد با خرده فروشان، متمرکز شدن با پلیس بر سرشبکه های باند های قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت های پلیس در سال ۹۳ است، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی موفق شد باندی معروف به باند «پنجک» را در تهران شناسایی و با دستگیری سرکرده آن این باند را منهدم کند.

وی در تشریح اقدامات سرکرده این باند گفت: فرد دستگیر شده نه تنها قاچاقچی مواد مخدر است، بلکه کلکسیونی از انواع جرائم را در یک دهه گذشته در کارنامه خود دارد و طبق استعلامات صورت گرفته پیش از این هم به جرم توزیع مواد مخدر و هم به جرم توزیع مشروبات الکلی و دیگر جرائم ۱۷ بار دستگیر شده بوده که سابقه آن در مجموعه دستگاه های امنیتی موجود است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه فرد دستگیر شده ۳۲ ساله است و ساکن شهر تهران است، گفت: در لحظه دستگیری این فرد علاوه بر کشف ۲ کیلو کوکائین انواع مواد مخدر نیز از وی به دست آمد که با این وجود میزان کشفیات به دست آمده از او در برابر فعالیت های بسیار گسترده پیشین وی چندان چشمگیر نیست.

مویدی ادامه داد: با توجه به پیچیده بودن این پرونده ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زمان طولانی را صرف دستگیری این فرد و جمع آوری مستندات مربوطه کردند که پس از دستگیری وی اموال قابل توجهی املاک بسیاری در شمال شهر پایتخت، اطراف کرج و استان های شمالی از وی کشف شد.

وی با بیان اینکه طی دستگیری این فرد ۵ همکار وی دستگیر شدند، افزود: عملیات دستگیری این باند در نوع خود بی نظیر بود و به همراه سرکرده آن ۵ نفر دیگر نیز دستگیر شدند و عملیات برای دستگیری دیگر رابطین این باند ادامه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اموال بسیار هنگفت کشف شده از این قاچاقچی کوکائین گفت: طبق بررسی های انجام شده این فرد بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول داشت و اخیرا جشنی با عنوان جشن ۴۰ میلیاردی خود برگزار کرده بود که در این جشن قریب به یک میلیارد تومان هزینه کرده بود. همچنین از این فرد تعداد قابل توجهی انواع خودروهای گرانقیمت و یک قایق تفریحی توریستی کشف و ضبط شد.

سردار مویدی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا با وجود ثبت ۱۷ فقره سوءسابقه در پرونده این فرد می توان ضعف دستگاه قضایی دلیل آزاد شدن وی و فعالیت های مجدد او دانست یا خیر، گفت: این فرد پیش از این به دلایل مختلف و با جرائم متفاوت دستگیر شده بود ولی اینکه چرا دوباره این فرد پس از دستگیری دوباره به جامعه برگشته و فعالیت خود آغاز کرده است، باید کارشناسی شود و دستگاه قضایی نیز نسبت به این موضوع حساس شده است و پلیس برای پیگیری این موضوع مدارک و مستندات خود را جمع آوری کرده است تا مشخص شود که این فرد چگونه توانسته با این میزان سوءسابقه آزاد شود مجددا فعالیت های مجرمانه خود را از سر گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار