|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۵۷

معاون وزیر نیرو در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در حالی که وضعیت منابع آبی کشور در شرایط مطلوبی نیست، مصرف آب بخش های خانگی، کشاورزی و صنعت همچنان بی رویه است.

رحیم میدانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بارش های سراسری کشور از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته و متوسط یک دهه اخیر، کاهش محسوسی داشته و این مسئله موجب شده تا ذخیره آبهای پشت سدهای تأمین آب شرب کشور بیش از پیش کاهش داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر در کشت بهاره، آب در پایین دست سدها برای کشاورزی رهاسازی می شود و میزان تبخیر آب های سطحی نیز با افزایش گرمای هوا، افزایش یافته است.

معاون وزیر نیرو با ابراز تأسف از اینکه سیر افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی کند است، گفت: در حالی که وضعیت منابع آبی کشور در شرایط مطلوبی نیست، مصرف آب بخش های خانگی، کشاورزی و صنعت همچنان بی رویه است.

میدانی با بیان اینکه مردم در بخش خانگی نیز بی توجه به چالش های آبی کشور، مصرف بی رویه دارند، تصریح کرد: با وجود تمامی تلاشها در تأمین مطلوب آب شرب در فصل گرما، محدودیت های منابع آبی، ما را با مشکل مواجه می کند و رویه فعلی مصرف، تأمین آب تابستان را به چالش می کشد.

این مقام مسئول، با تأکید بر لزوم اعمال صرفه جویی ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف آب در بخش خانگی نسبت به میزان مصرف فعلی، خاطرنشان کرد: در مجموعه وزارت نیرو تلاش می کنیم با اعمال اصول مدیریت بحران در استانهایی که تنش های آبی بیشتری دارند نسبت به تأمین مطلوب آب بخش خانگی اقدام کنیم اما تمامی تلاشهای ما به نتیجه نمی رسد مگر اینکه مردم نسبت به مصرف این مایع حیاتی بیش از پیش دقت داشته باشند.

به گزارش تسنیم، وزارت نیرو روز گذشته اعلام کرد که حجم آب ۴۵ سد کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است که این مسئله نشان می دهد در صورت اعمال نشدن مدیریت مصرف، در تأمین آب شرب، کشاورزی و حتی صنعت در تابستان با چالش هایی همراه خواهیم بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار