|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۱۰

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: ۶ اصل ضروری آب و هوا، خواب و بیداری، حرکت و سکون، حالات روحی و روانی، خوردن و آشامیدن و پاکسازی ها در حفظ حافظه موثر است.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، ناصر رضایی پور درباره راه های افزایش حافظه اظهار داشت: ۶ اصل ضروری آب و هوا، خواب و بیداری، حرکت و سکون، حالات روحی و روانی، خوردن و آشامیدن، پاکسازی ها در حفظ حافظه موثر است.

به گفته وی اما بحثتغذیه که در دسترس تر و تدبیرش شاید راحت تر باشد، بیشتر به این وجه قضیه می پردازیم. در کنار آنچه که به طور معمول گفته می شودیعنی ورزش های ذهنی مثلاً منچ و مارپله و شطرنج بازی برای افزایش حافظه موثر است همچنین جدول های سودوکو نیر مفید است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت:مطالعه کردن به طور خاص که ذهن را درگیر مفاهیم کند و خواندن و فهمیدن قطعاً کمک کننده است و این توصیه های جدی و اساسی است.

رضایی پور در برنامه تلویزیونی دکتر سلام ادامه داد: اما هر خوراکی که ماده خوب برای بدن تولید و عموماً بدن را تقویت کند، می تواند تقویت کننده مغز باشد به طور خیلی ساده یک فرمولی که در کتاب اکسیر اعظم هم آمده برای افرادی که مشکل قند خون نداشته باشندهفت عدد بادام پوست کنده به همراه همان قدر نبات را افراد بکوبند شب پیش از خواب با کمی آب در صورت لزوم میل کنند؛ در مصرف دراز مدت ثابت شده است که به افزایش قوای ذهنی می تواند کمک کننده باشد.

وی افزود: چند ماده غذایی وجود دارد که خیلی مظلوم اند و به حاشیه رانده و فراموش می شوند. افراد لوبیا زیاد مصرف می کنند ولی ماش سر سفره کم مصرف می شود؛ جو، مصرفش زیاد نیست حالا شاید بعضی ها در سوپ استفاده کنند ولی عموماً خیلی مظلوم است.

رضایی پور بیان داشت: " به " فراموش شده است؛ سیب و " به " خیلی کم مصرف می شوند. در بشقاب های میوه ما نیستند. زردک و هویج ایرانی واقعاً فراموش شده است، در بعضی از شهرها اصلاً پیدا نمی شود کرد، اصلا نمی شناسند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد:زردک را به صورت پخته مثل هویج پخته استفاده می کنند یا مربای عسلی زردک در تقویت مغز، قلب، معده کبد و نیروی عمومی بدن فوق العاده است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی ساده است همه افراد می توانند زردک را بخرند و بشویند و رنده کنند و بگذارند بپزد، کمی هم عسل اضافه کنند تا به قوام بیاید به این ترتیب مربای زردک تهیه می شود؛ خیلی هم توصیه شده که می تواند مفید باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار