|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۱۸

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: برخی از بسازبفروشان با تعیین قواره ای قیمت ها در واحدهای کوچک سعی دارند تا با نرخ هایی بالاتر از عرف بازار، واحدهایشان را بفروشند.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش قیمت مسکن در دوسال پیش موجب رکود بازار مسکن شد و در این مدت نرخ ها در این بازار تغییری نداشته است اما از آنجایی که جو روانی تاثیر زیادی بر بازار مسکن دارد، کوچکترین تغییرات اقتصادی بر سرنوشت نهایی آن تاثیر گذار است، به همین جهت مالکان سعی می کنند با گران فروشی زیان های احتمالی آینده را جبران کنند درحالیکه تقاضای واقعی نقش تعیین کننده ای در قیمت مسکن دارد.

در حال حاضر مالکان برخی از واحدها به خصوص آپارتمان های کوچک سعی دارند با گران فروشی و تعیین قیمت هایی بالاتر از عرف منطقه، واحدهای خود را بفروشند. یکی از این فروشندگان در این باره گفت: این آپارتمان ها بصورت قواره ای فروش می رود و ما نرخ نهایی را این مقدار تعیین کرده ایم و کاری به قیمت هرمترمربع آن نداریم.

این در حالی است که تعیین قواره ای این آپارتمان ها بدون سازو کار خاصی تعیین می شود و بسازبفروش ها سعی دارند از قدرت خرید پایین متقاضیان استفاده کرده و با بالاترین قیمت، واحدهایشان را بفروشند. این درحالی است که با تعیین قیمت متری، نرخ واحدها گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم کاهش پیدا می کند.

از آنجایی که نرخ این واحدها به دلیل متراژ پایین کمتر از دیگر واحدها در یک منطقه استT برخی از متقاضیان از قیمت های نجومی بسازبفروشان استقبال می کنند که همین امر هم تاثیر زیادی بر نرخ نهایی واحدهای کوچک در یک محله دارد.

نرخ واحدهای کمتر از ۴۰ مترمربع

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی ۲۸ متری در سبلان شمالی - خیابان علیپور، نوساز بدون پارکینگ و انباری ۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده و در تسلیحات واحدی ۳۰ متری، یکخوابه طبقه ۴ با ۴۵ میلیون تومان نقد، ۲۳ میلیون تومان رهن و ۳۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

در فرمانیه واحدی ۴۰ متری، طبقه اول بدون پارکینگ ۲۶۰ میلیون تومان فروخته می شود و در نواب - صفدری آپارتمانی ۴۰متری با شرایط ۴۳ میلیون تومان نقد، ۳۰ میلیون تومان رهن و ۳۰ میلیون تومان وام به فروش می رسد.

همچنین در کارگرجنوبی واحدی ۵۴ متری با انباری با شرایط ۲۷ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان وام ۳۰ میلیون تومان نقد فروخته می شود. در خیابان نواب - قزوین هم واحدی ۳۲ متری با ۲۵ میلیون تومان نقد، ۲۰ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون وام به فروش می رسد.

مالک آپارتمانی در تقاطع رودکی - آذربایجان به مساحت ۳۸ متر با شرایط ۱۳۰ میلیون تومان نقد، ۲۲ میلیون تومان رهن و ۱۸ میلیون تومان وام واحد خود را می فروشد و در قزوین - فلاح هم واحدی ۳۸ متری با عمر ۲ ساله با پارکینگ و آسانسور با شرایط ۳۵ میلیون تومان نقد، ۲۵ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان وام به فروش می رسد.

در خیابان دامپزشکی - نرسیده به یادگار هم آپارتمانی ۳۶ متری با آسانسور با شرایط ۸۴ میلیون تومان نقد، ۲۴ میلیون تومان رهن و ۱۲ میلیون تومان وام فروخته می شود. در بوستان - قصرالدشت برای آپارتمان ۳۸.۵ متری با یکخواب طبقه چهارم با ۱۸ میلیون تومان وام و ۲۵ میلیون تومان رهن، ۶۹ میلیون تومان نقد دریافت می شود.

آپارتمانی در سبلان شمالی با مساحت ۳۷متر و عمر ۷ ساله هم با ۴۹ میلیون تومان نقد، ۲۳ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان وام فروخته می شود. در نواب - سینا واحدی ۳۸ متری با ۴۰ میلیون تومان نقد، ۲۵ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان وام قیمت گذاری شده است.

در خیابان پیروزی - سه راه سلیمانیه برای آپارتمانی به مساحت ۳۴ مترمربع طبقه اول با ۲۵ میلیون تومان رهن و ۱۶ میلیون تومان وام، ۷۰ میلیون تومان نقد دریافت می شود. همچنین در سی متری جی، شبیری، واحدی ۳۹ متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و ۱۲ساله با ۴۵ میلیون تومان وام، ۲۵ میلیون تومان رهن و ۳۵ میلیون تومان نقد به فروش می رسد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار