|
|
کدخبر: ۱۷۴۰۴۰

خبرگزاری تسنیم: خط تولید محلول دیالیز شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با ظرفیت تولید ۲ میلیون واحد مایع دیالیز در سال برای تامین ۵۰ درصد مایع دیالیز مورد نیاز کشور افتتاح شد. همچنین، تولید دستگاه استابلایزر و سرنگ سه تکه در کشور نیز محقق شد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح خط تولید مایع دیالیز جمعیت هلال احمر، تولید سرنگ سه تکه و دستگاه استابلایزر امروز با حضور محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر تولید مایع دیالیز در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران حدود ۲ میلیون واحد در سال است که ۵۰ درصد ظرفیت مورد نیاز کشور را تامین می کند و در صورت حمایت، شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران توانایی افزایش تولید تا ۷۰ درصد از مایع دیالیز کشور را نیز دارد.

تولید دستگاه استابلایزر و صرفه جویی ۵ میلیون دلاری برای کشور

همچنین، امروز از دستگاه استابلایزر یا اختاپوس نیز که حاصل تلاش جوانان متخصص ایرانی بوده و تائیدیه های لازم را نیز کسب کرده است، بهره برداری شد.
استابلایزر، دستگاهی است که هنگام جراحی قلب باز استفاده می شود و پیش از این واردات آن سالانه بیش از ۵ میلیون دلار ارز صرف هزینه واردات آن می شده است.

تولید سرنگ سه تکه در هلال احمر

بر اساس این گزارش به منظور اصلاح و به روز رسانی سرنگ های تولیدی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، با همت متخصصان از اواسط سال ۹۲ کار طراحی مقدماتی سرنگ های سه تکه ۲ و ۵ سی سی آغاز شد که امروز از قالب های مربوطه و دستگاه مونتاژ آن با ظرفیت تولید ۴۵۰ میلیون انواع سرنگ بهره برداری شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، بر این اساس شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران قادر خواهد شد تا سقف ۵۰ میلیون عدد از این سرنگ ها را تولید و وارد بازار کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار