|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۷۱

در گفت وگوی مدیر امور بین الملل وزرات نفت با تسنیم

خبرگزاری تسنیم: بعد از گذشت یک سال از انتشار خبر صادرات نفت خام ایران به کره شمالی، مدیر امور بین الملل و بازرگانی وزرات نفت، صادرات نفت خام به کره شمالی را تکذیب کرد.

علی ماجدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به این سوال که " سال گذشته در حاشیه نمایشگاه نفت کره شمالی مذاکرات خود را با ایران برای واردات نفت خام آغاز کرد، آیا هم اکنون ایران به این کشور نفت خام صادر می کند؟ " تاکید کرد: " صادارت نفت خام به کره شمالی را شدیداً تکذیب می کنم. "

به گزارش تسنیم، فرودین ماه سال ۱۳۹۲ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رستم قاسمی - وزیر نفت سابق - از صادرات نفت خام کشور به کره شمالی خبر داده بود.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته وزیر نفت کره شمالی با مسئولان وقت وزارت نفت توافق شد که ایران روزانه بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار بشکه نفت خام و چهار میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی را به این کشور صادر کند.همچنین توافق شده بود که ایران در پروژه های پالایشی کره شمالی نیز مشارکت داشته باشد و سرمایه گذاری کند. البته در مهر ماه ۱۳۹۲ یک محموله نفت ایران برای کره شمالی ارسال شد اما دولت چین دستور توقیف آن را داده بود.

مدیر امور بین الملل و بازرگانی وزرات نفت در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر این که آیا وزارت نفت برای واردات بنزین مشکل دارد یا نه؟ خاطر نشان کرد: " نه، مشکلی نداریم. "

ماجدی در مورد این که آیا تحریم های سال ۱۳۸۹ بر واردات بنزین به کشور برداشته شده است؟ گفت:: قاعدتاً در واردات بنزین مشکلی نداریم. "

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار