|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۷۶

آرت الیویر که چند هفته پیش به ایران سفر کرده بود پس از بازگشت به آمریکا توسط FBI بازداشت شد.

به گزارش مشرق به نقل از کیهان، این مستندساز آمریکایی چند روز پیش به عنوان مهمان ویژه بخش بین الملل سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت به ایران سفر کرده بود. الیویر پس از این سفر چند روزه به ایران وقتی به کشور آمریکا بازگشت از طرف نیروهای امنیتی ایالات متحده مورد تفتیش و بازجویی قرار می گیرد. نیروهای امنیتی آمریکا فقط با گرفتن تعهد کتبی از وی برای حضور در بازجویی، اجازه خروج وی از فرودگاه را صادر می کنند. این مستندساز آمریکایی دیروز در یادداشتی در صفحه مجازی خود در یکی از شبکه های اجتماعی، به روایت این مسائل پرداخته و نوشته است: «من بالاخره از سفر به ایران بازگشتم. سفری که در آن ملاقاتی با تعدادی از سرمایه گذاران برای ساخت فیلم بعدی ای که با موضوع «راشل کوری» نوشته ام، داشتم. من مجبور شدم که در راه خروج از فرودگاه بین المللی لس آنجلس در داخل دستگاه اسکنر عریان کننده بدن قرار بگیرم تا اینکه نیروهای امنیتی به طور کامل مطمئن شوند که من خطری همراه خود ندارم.
در ادامه من از طرف گمرک فرودگاه بازداشت شدم و آنها تمام وسایل من را جست وجو کردند و کیف جیبی و تلفن همراه من را به اتاق دیگری بردند. مأموران اداره تحقیقات فدرال(FBI) من را به اتاق دیگری بردند و به من اتهام زدند که دارم مسئله ای را از آنها مخفی می کنم. آنها تا زمانی که من تعهدنامه ای را مبنی بر رجوع دوباره خودم به اداره تحقیقات برای پاسخ به سؤالات دیگری امضا نکرده بودم به من اجازه خروج ندادند.
همسر بیچاره من تمام فرودگاه را گشته بود. او تلاش می کرد با تماس تلفنی من را پیدا کند اما موفق نشده بود و تمام فرودگاه را بارها گشته بود. بالاخره من بعد از دو ساعت از فرود هواپیما توانستم از آنجا خارج شوم. در مقابل وقتی من به ایران آمدم مانند بسیاری از مکان های دنیا فقط لازم شد که از دستگاه تشخیص فلزات عبور کنم در حالی که من از کشوری آمده بودم که بارها سعی داشته ایران را از «گزینه های روی میز» خود بترساند. گزینه هایی که «حملات نظامی» جزئی از آنها است.»
الیویر در زیر این مطلب خود تصویری از حرم امام رضا(ع) منتشر کرده است. او این صحنه را به عنوان تصویر مرتبط مطلب خود برگزیده است. آرت الیویر شهردار سابق بلفلاور در ایالت کالیفرنیا و معاون نامزد آزادی خواه ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۰ بوده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار