|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۸۸

خبرگزاری تسنیم: معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: پیشنهاد تبدیل پایش آلودگی در سطح سازمان محیط زیست به پایش ملی محیط زیست ارائه می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری تسنیم، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفت وگو خبرنگار اعزامی به چابهار در خصوص پایش آلودگی دریایی اظهار داشت: تاکنون پایش آلودگی دریایی در سطح سازمان محیط زیست صورت می گرفت که ما پیشنهاد دادیم این پایش آلودگی که در سطح سازمانی به پایش ملی محیط زیست تبدیل شود.

وی ادامه داد: در راستای پایش آلودگی وزارت نفت به ما کمک های بسیاری کرد و ما نیز پیشنهاد تبدیل پایش به پایش ملی را ارائه دادیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست ادامه داد: ما پایش محیط زیست را با سازمان های مختلف آغاز کردیم و در حال حاضر از وزارت نیرو نیز دعوت کرده تا در این زمینه همراه ما باشند این پیشنهاد را ارائه و در این راستا فعالیتمان را آغاز خواهیم کرد.

فرشچی با بیان این که گشت دریایی در ۲۰۱۶ راه اندازی خواهد شد، گفت: مهم ترین مسئله در خصوص دریا این است که قبل از این که برنامه ششم توسعه بسته شود موضوع حفاظت از دریا و سواحل و مسائل آن در این برنامه مد نظر قرار گیرد. همچنین موضوع شکوفایی مضر جلبکی نیز در برنامه ششم توسعه نیز باید مطرح شود.

وی ادامه داد: به خانم ابتکار می گوییم که نامه ای به رئیس جمهور ارائه دهند تا در این نامه موضوع تعهداتی که وزارت نیرو قرار بود نسبت به محیط زیست انجام دهند ولی انجام نداده اند مورد رسیدگی قرار گیرد.

فرشچی بیان کرد: رئیس سازمان محیط زیست مکاتبات زیادی با وزارت نیرو داشتند تا آن ها در راستای فاضلاب خود اقدامی جدی انجام دهند ولی تا به امروز اقدام مناسبی صورت نگرفته است. بنابراین طی جلسه ای باید از آن ها خواست که بگویند چرا تا به امروز کاری انجام نداده اند و در این زمینه برخورد لازم صورت گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست ادامه داد: باید جلسه ای با وزارت نیرو گذاشت و از آنها خواست که پاسخ دهند چرا هنوز کاری در خصوص ساماندهی فاضلاب انجام نداده اند؛ وزارت نیرو تا به امروز در راسای فاضلاب شهری کاری انجام نداده است.

فرشچی گفت: بعد از بدست آوردن گزارش جامع از دستاوردهای کمیته ملی مقابله با کشوفایی مضر جلبکی این گزارش را به هیئت دولت ارائه خواهیم داد. همچنین موضوع تخمین خلاءهای اطلاعاتی و هزینه ها باید در خصوص مقابله با شکوفایی مضر و جلبکی مدنظر قرار گیرد همکاری های منطقه ای باید ارتقا یابد و در کارگروه کمیته ملی باید استان های شمالی کشور نیز حضور یابند چرا که جای خالی آنها حس می شود.

وی عنوان کرد: اعضای کمیته ملی مقابله با شکوفایی مضر جلبکی باید افزایش یابد و مدیریت بحران وزارت کشور، گردشگری منطقه آزاد و هواشناسی در این کمیته حضور داشته باشند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست ادامه داد بازبینی در علل اصلی رخداد شکوفایی و اولویت بندی فعالیت ها مواردی است که طی تشکیل کمیته ملی به دست آمد و قرار شد هر ۳ ماه یک بار جلسه ای با یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار