|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۵۶

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسئول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری مکه مکرمه از ارزشیابی روحانیان کاروان های عمره خبر داد.

حجةالاسلام احمد احسانی، کارشناس مسئول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری مکه مکرمه اظهار داشت: هر هفته به صورت میانگین ۲۰۰ روحانی همراه کاروان های اعزامی از ایران اسلامی وارد عربستان سعودی می شوند.

وی با بیان این که هر هفته سه جلسه شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با روحانیان کاروان ها در بعثه مقام معظم رهبری مکه مکرمه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ۴ منطقه مکه چهار رابط امور روحانیان حضور دارند که برای ارزشیابی روحانیان کاروان ها مستقر هستند.

حجةالاسلام احسانی با اشاره به این که ارزشیابی در ۱۰ محور صورت می گیرد، گفت: تبیین و تعلیم احکام مناسک، همراهی با زائران در انجام مناسک، حسن معاشرت، رعایت شئون روحانیت، مدیریت فرهنگی و التزام و هماهنگی با سیاست های بعثه از جمله محورهای ارزشیابی روحانیان است.

کارشناس مسئول امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری مکه مکرمه با بیان این که روحانیان تمامی کاروان موظف به اعلام حضور و تکمیل فرم های مربوطه هستند، یادآور شد: میزان موفقیت در تشکیل جلسات با زائران قبل از عزیمت به عربستان، میزان نفوذ میان زائران و نظر رابطین امور روحانیان از دیگر محورهای ارزشیابی روحانیان کاروان های عمره است.

وی تصریح کرد: روحانیان ملزم به پاسخگویی سوالات شرعی زائران هستند، از این رو به گونه ای برنامه ریزی شده که روحانیان در پشت مقام و بالای صفا به صورت شیفتی در طول شبانه روز مستقر شوند، روحانیانی که موفقیت های لازم را کسب کنند در اولویت اعزام به حج هستند.

حجةالاسلام احسانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دو مبلغه نیز از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه پاسخگوی سوالات ویژه بانوان عمره گزار هستند، افزود: جلسات پرسش و پاسخ به سوالات بانوان در هتل ها نیز برگزار می شود، ضمن این که مبلغات بعثه هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۴ در بخش پشتی مقام حضرت ابراهیم(ع) در بیت الله الحرام مستقر هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار