|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۵۹

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نحوه ادامه تحصیل دانش آموزان و داوطلبان آزاد متوسطه، شیوه نیمسالی - واحدی تا پایان شهریور ۹۳ تمدید شد.

مهدی نوید ادهم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: نحوه ادامه تحصیل دانش آموزان و داوطلبان آزاد متوسطه شیوه نیمسالی واحدی که در تاریخ ۱۷ آبان سال ۸۳ در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شدتا پایان شهریور ۹۳ تمدید شد. پس از اتمام این تاریخ، متقاضایان ادامه تحصیل باید مطابق مفاد شیوه نامه تطبیق و پس از معادل سازی دروس خود در نظام سالی - واحدی ادامه تحصیل دهند.

مصوبه ادامه تحصیل دانش آموزان و داوطلبان آزاد متوسطه شیوه نیمسالی - واحدی مصوبه هفتصد و هفدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرور در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۸۳ به شرح زیر است.

به دانش آموزان و داوطلبان آزاد دوره متوسطه شیوه نیمسالی واحدی که تا پایان شهریور ۱۳۸۳ موفق به گذراندن تمام دروس خود نشده اند، اجازه داده می یشود به صورت داوطلب آزاد در امتحان معادل آن درس یا دروس در شیوه سالی واحدی برابر شیوه نامه تطبیق شرکت نمود و در صورت کسب نمره نصاب لازم، دوره مذکور را به شیوه نیمسالی واحدی به پایان برسانند.

تبصره ۱ - دانش آموزان و داوطلبان آزادی که معادل درس یا دروس باقیمانده آنان در شیوه سالی واحدی وجود ندارد، در صورت تمایل به ادامه تحصیل پس از تطبیق دروس قبولی آنان با دروس سالی واحدی می توانند به شیوه بزرگسالان و داوطلبان آزاد ادامه تحصیل دهند.

تبصره ۲ - در موارد خاصی که دروس مشمول تبصره فوق، حداکثر دو عنوان درسی باشد، پرونده دانش آموزان مذکور برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش ارسال می شود.

تبصره ۳ - افرادی که وضعیت تحصیلی آنان با شیوه سالی واحدی تطبیق داده شده است نیز می توانند از مفاد این مصوبه استفاده کنند.

تبصره ۴ - دستور العمل اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار