|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۶۴

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها:

خبرگزاری تسنیم: معاون ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: در حال حاضر ۷۲۱ کیلومتر آزادراه در سراسر کشور در دست ساخت و ۷۰۸ کیلومتر آزادراه نیز دارای سرمایه گذار و آماده اجراست.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن احمدی نوری آزادراه ها را به عنوان زیربنای توسعه و یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها در جهان امروز اعلام و اظهار کرد: ایمنی از مهم ترین مزایای ساخت آزادراه ها محسوب می شود و ارزش زمانی به دست آمده از ساخت آزادراه ها چه در انتقال سریع مسافر و چه کالا نقش اساسی ایفا می کند.

وی افزود: با ساخت آزادراه ها کاهش مصرف سوخت، استهلاک خودروها، ملاحظات زیست محیطی، کاهش مسافت و مهم تر از همه ایمنی در سفر حاصل می شود و این مسایل در کنار هم اهمیت ساخت وتوسعه آزادراه ها را نمایان می کند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده که در این میان ۱۸۱۴ کیلومتر از این پروژه ها به صورت مشارکتی با بخش خصوصی به اجرا درآمده است.

احمدی نوری یادآور شد: بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران از مهم ترین عوامل به ثمر رسیدن برنامه ریزی ها در جهت سرعت بخشیدن به ساخت آزادراه ها خواهد بود.

وی با اشاره به میانگین سالانه ساخت راه در کشور افزود: به طور متوسط حدود ۹۳ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده است و در حال حاضر نیز ۷۲۱ کیلومتر آزادراه در دست ساخت داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار