|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۸۴

وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به احداث۱۶ پایگاه امداد هوایی در سال جاری از احداثدومین پالایشگاه خون ایران خبر داد و گفت: هلال احمر در ایجاد هلدینگ های در نظام سلامت کشور چون اورژانس و بیماران خاص کمک موثری برای وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان با اشاره به نقش مهم هلال احمر در تولید و خدمات پزشکی و درمانی گفت: می توان مسئولیت بخشی از بارهایی که به دوش نظام سلامت کشور است را به جمعیت هلال احمر کشور واگذار کرد.

هاشمی در مراسم افتتاح خط تولید مایع دیالیز و رونمایی از دستاوردهای جدید دارویی و درمانی جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب اظهار داشت: می توان بخشی از کارهایی که به دوش نظام سلامت است را به هلال احمر واگذار کرد چرا که این جمعیت به علت پشتوانه مردمی قوی ای که از آن برخوردار است، می تواند کمک خوبی برای وزارت بهداشت و درمان باشد.

وی با استقبال از همکاری هلال احمر با وزارت بهداشت و درمان در هر زمینه ای که امکان مشارکت وجود داشته باشد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با همکاری هلال احمر می تواند در زمینه های تولید و خدمات گام های موثری بردارد، ضمن این که شرایط هلال احمر در این زمینه بسیار بهتر و مناسب تر از وزارت بهداشت است و می تواند برای ما به عنوان یک سرمایه گذار عمل کند.

هاشمی با اعلام اینکه ما خریدار همه تولیدات و خدمات هلال احمر هستیم، تصریح کرد: به علاوه هلال احمر می تواند جدای از ایفای نقش در تولیدات بهداشتی و درمانی، در ایجاد هلدینگ های موثر در نظام سلامت کشور چون اورژانس و بیماران خاص کمک موثری برای وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

وی در ادامه به درخواست هلال احمر برای احداثپالایشگاه خون اشاره کرد و گفت: ما از سازمان خصوصی سازی درخواست احداثپالایشگاه دوم را کردیم که به همین منظور قرار است مناقصه ای برگزار شود و تاکنون ۵ سازمان برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر بهداشت افزود: شرکت کنندگان در مناقصه مدارک خود را ارسال کرده اند و امیدواریم که هلال احمر بتواند برنده این مناقصه باشد گرچه ما همه مقررات مناقصه را به طور کامل رعایت می کنیم و هر کسی که امکانات بهتری داشته باشد برنده خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، هاشمی در مورد احداثپایگاه های امداد هوایی در کشور گفت: ۱۶ پایگاه امداد هوایی امسال احداثمی شود و با استفاده از ظرفیت هلال احمر در پی افزایش تعداد این پایگاه ها هستیم و به همین منظور قراردادی با ستادکل نیروهای مسلح جهت تامین هلیکوپتر ها و هواپیماها امضا کرده ایم.

وی در این مراسم یاد و خاطره دکتر حبیبی به علت حمایت هایش از تشکیل جمعیت هلال احمر و دکتر وحید دستجردی به علت خدماتش در این حوزه را گرامی داشت. در این مراسم تندیس صلح و دوستی به دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار