|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۷۹

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه ها می خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک ۲ مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علی محمد نوریان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور اظهار کرد: یکی از مسائل شرکت فرودگاه ها ساختار هیئت مدیره است که تلاش می کنیم با کمک عزیزانی که پذیرش مسئولیت داشته اند به ساختار واقعی و اجرایی شرکت فرودگاه ها برگردیم.

وی تصریح کرد: چند روز پیش جلسه ای با مدیران فرودگاه ها و مدیران ستادی داشتیم که در آن یکسری حرفها زده شد؛ با توجه به اینکه همان افراد در جلسه امروز حضور دارند دیگر آنها را تکرار نمی کنم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۰ به بخش راه و بعد از آن به بخش هوایی آمدم، گفت: از سرپرست شرکت فرودگاه ها می خواهم در راستای مطالعه و اجرای طرح تفکیک ۲ مأموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری تیمی تشکیل دهد.

نوریان در ادامه با اشاره به مواردی که می تواند به افزایش بازدهی شرکت فرودگاه ها کمک کند، گفت: بررسی مجدد وظایف شرکت فرودگاه ها، تنظیم و اصلاح قوانین و مقررات جدید به منظور مدیریت یکپارچه، پیگیری طرح وحدت فرماندهی امنیتی و انتظامی در فرودگاه ها، حمایت و تقویت شرکت های تخصصی خصوصی، بررسی و تبیین طرح حمایتی از سرمایه و سرمایه گذاران، تجاری سازی و بازرگانی کردن فرودگاه ها با مشارکت بخش خصوصی، تجدیدنظر در برقراری رابطه مطلوب شرکت فرودگاه ها با شرکت های هواپیمایی و طبقه بندی و منطقه بندی فرودگاه ها در سطح کشور برای جلوگیری از فشارهای سیاسی از جمله مواردی است که برای اجرا به مدیرعامل و هیئت مدیره جدید شرکت فرودگاه ها توصیه می شود.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر شرکت فرودگاه ها ساختمان زیبای آن است، گفت: از این رو باید شرح وظایف فرودگاه ها و ستاد مرکزی شرکت در جهت اعطای وظایف و اختیارات و مسئولیت های مستقل به فرودگاه ها و کوچک سازی ساختار مرکزی شرکت اصلاح شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مهندسی مجدد، سازماندهی و تشکیلات شرکت، تجدیدنظر در فرآیند تأسیس و بهره برداری از فرودگاه ها، سازماندهی مجدد نیروی انسانی در سطح ستاد و فرودگاه ها و تعیین روش جدید گزینش، انتخاب و به کارگیری نیروی انسانی، واگذاری فرودگاه ها به مقامات محلی برای جلب حمایت مادی و معنوی در راستای اداره بهتر و توسعه فنی و عمرانی فرودگاه از دیگر مواردی است که باید برای استفاده از ظرفیت فرودگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار