|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۰۷

«فیلم داعش» اسم فیلمی است که «عبدالرحمن عایل» آن را در ۱۵ دقیقه تولید و کارگردانی کرده است و در آن تلاش کرده جوانان عربستانی را از پیوستن به گروه های تروریستی برحذر دارد.

گروه فرهنگی مشرقبه نقل از روزنامه لبنانی السفیر، این روزها یک فیلم کوتاه داستانی که بر روی پایگاه انتشار فیلم «یوتیوب» قرار گرفته، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

«فیلم داعش» اسم فیلمی است که «عبدالرحمن عایل» آن را در ۱۵ دقیقه تولید و کارگردانی کرده است و در آن تلاش کرده جوانان عربستانی را از به پیوستن به گروه های تروریستی برحذر دارد.

کارگردان این فیلم به گفته شبکه خبری العربیه خود پیش از این در عراق و در گروه های تروریستی فعالیت می کرده و پس از بازگشت به عربستان وارد عرصه فیلمسازی شده و جوایزی نیز از جشنواره های کشورهای خلیج فارس دریافت کرده است.

وی اما پس از تولید این فیلم داستانی کوتاه از سوی حامیان «داعش» و «القاعده» تهدید به قتل شده است و برخی فیلم او را «پیامی مهم برای هوشیاری جوانان عرب» دانسته و برخی آن را «فیلمی شکست خورده و موهن به شیوخ عربستانی» می دانند.

بنابر این گزارش این فیلم کوتاه، داستان شخصیتی به نام «عبیدالله» است که گروه «داعش» او را در منطقه دیرالزور سوریه دستگیر کرده و او را بازجویی می کند اما با اینکه تاکید می کند که وی توسط شیخی از شیوخ ریاض، پایتخت عربستان برای یاری مجاهدان سوری اعزام شده است دادگاه داعش او را مجرم دانسته و سر او را از تن جدا می کنند.

فیلم سپس به عربستان منتقل می شود و پس از آنکه خبر مرگ «عبیدالله» به پدرش داده می شود، روح وی به دنبال خانواده و پدرش می رود تا از آنها عذرخواهی کند چراکه نمی دانسته که پایان کارش چنین خواهد بود؛ سپس به دفتر کار «شیخ ابوزبیر» فردی که او را به سوریه اعزام کرده می رود.

در دفتر این شیخ سعودی فردی پولی را برای کمک به سوریه به وی می دهد اما این شیخ پول ها را برای خرج زندگی شخصی خود استفاده می کند.

روزنامه السفیر در ادامه گزارش خود با اشاره به گفت وگوی شبکه خبری العربیه با سازنده این فیلم کوتاه به چند سناریو برای ساخت آن اشاره می کند.

اولا ساخت این فیلم که یک فیلم قوی هنری نیست تنها در ادامه تلاش اصحاب رسانه در عربستان برای بازداری شیوخ سعودی از فریفتن جوانان این کشور به نام جنگ در سوریه است.

دوما این فیلم می تواند در جهت تلاش های دولت عربستان برای معرفی کردن «داعش» و «النصره» به عنوان گروهی تروریستی که جنایت های اصلی را در سوریه انجام می دهند، باشد تا گروه های دیگر از جمله «ارتش آزاد سوریه» را معارضان معتدل معرفی کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار