|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۹۱

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه قیمت تمام شده شیرخام بیش از ۱۵۰۰ تومان است، گفت: براساس شنیده های ما گویا دولت می خواهد یارانه بدهد تا قیمت همان شیر۱۱۱۰ تومان باقی بماند.

سعید سلطانی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که تعیین تکلیف قیمت شیر به کجا انجامید؟، افزود: ما هیچ اطلاع مستندی دراین باره نداریم و هرچه شنیدیم همه از اخبار بوده است.

وی ادامه داد: بطور مستند چیزی در این باره به ما اعلام نشده و در حال حاضر دامداران نگران این مساله هستند که شیر خود را همچنان به قیمت فروردین ماه سال گذشته عرضه می کنند. در حالی که قیمت نهاده ها نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.
وی اضافه کرد: دامداران منتظرند که دولت تصمیمی برایشان بگیرد اما هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.
سلطانی ادامه داد: ما فقط خبری شنیده ام مبنی بر اینکه دولت می خواهد کمکی به تولیدکنندگان کند.
وی در مورد آخرین وضعیت پرداخت یارانه ۳۰۰ میلیارد تومانی دولت نیز گفت: تا هفته گذشته تقریبا ۱۷۰میلیارد تومان از این مبلغ بیشتر پرداخت نشده بود و ۱۳۰ میلیارد آن همچنان باقی مانده است.
سلطانی تصریح کرد: در برخی استانها دامداران به سختی فعالیت خود را ادامه می دهند و در این زمینه درگیر مسائل اداری و بروکراسی شده اند.
وی با بیان اینکه زمان عرضه شیر اتحادیه سراسری نماینده بوده و قراردادها را امضا کرده است، تاکید کرد: اما زمان تخصیص یارانه نه تنها از اتحادیه اظهار نظری خواسته نشد بلکه ما نقشی در توزیع این مبلغ نیز نداشتیم.
سلطانی با اشاره به اینکه تعیین قیمت براساس آنالیزهایی که در نرم افزاری مخصوص صورت می گیرد، انجام می شود، ادامه داد: زمانی که قیمت نهاده ها تا این حد متغییر است ما هیچ رقمی را نمی توانیم اعلام کنیم، زمانی چنین کاری امکان پذیر است که بهای نهاده ها نوسان نداشته باشند و بتوان این مساله را کنترل کرد به همین دلیل بنده به هیچ عنوان نمی توانم در اینباره اظهار نظر نمایم.
وی افزود: زمانی می توان در این مورد اظهار نظر کرد ما که پای میز مذاکره متعهد به انجام اقداماتی می شویم و در قبال آن ابزاری در اختیارمان قرار می گیرد.
سلطانی اضافه کرد: تاکنون کسی در مورد تعیین قیمت شیر از ما نظری نخواسته اما هر زمان که بخواهند ما در این زمینه کمک کنیم آن زمان ما نظرمان را اعلام می کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون بدون در نظر گرفتن سود و براساس نرخ فعلی نهاده ها و… قیمت تمام شده شیر ۱۵۰۰ تومان و ۵ ریال است، اضافه کرد: اگردولت بخواهد تنها ۱۰ درصد سود به دامدار بدهد این مبلغ به ۱۶۵۰ تومان می رسد.
سلطانی افزود: بنابراین بهای شیر ۱۱۱۰ تومانی حدود ۴۲ درصد افزایش داشته، ضمن اینکه قیمت جو و کنجاله سویا نسبت به فروردین ماه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: همچنین قیمت یونجه نیز ۱.۵ برابر و سبوس ۳ برابر شده است.
سلطانی با بیان اینکه تمام کالاهای ما گران شده و قیمت نهاده ها بطور متوسط بیش از دو برابر افزایش یافته است، گفت: با اینحال ما نگفتیم بهای شیر نیز دو برابر شود در حالی که تاثیرگذاری آنها بر روی قیمت تمام شده تولید حدود ۷۰ درصد است.
وی تصریح کرد: همان زمان که قیمت را ۱۳۰۰ تومان اعلام کردند تولید آن برای ما ۱۴۶۰ تومان تمام می شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در پایان افزود: با اینحال براساس شنیده های ما گویا دولت می خواهد یارانه بدهد تا قیمت همان ۱۱۱۰ تومان باقی بماند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار