|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۹۴

پس از توافق ایران و روسیه برای تهاتر نفت و کالا و امضای اولین قرارداد تبادل نفت و برق بین دو کشور، شرکت ملی نفت ایران رسما از آماده سازی پایانه نکا برای پهلوگیری کشتی های نفتکش ۱۲ هزار تنی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با توافق جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای تهاتر نفت با کالا، شرکت ملی نفت ایران با انتشار گزارش رسمی از آماده سازی پایانه نکا به عنوان بزرگترین ترمینال نفتی ایران در دریای خزر برای پهلویگری نفتکش های ۱۲ هزار تنی خبر داده است.

سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت طرح توسعه پایانه نفتی نکا به عنوان بزرگترین پایانه در دست اجرای ایران در دریای خزر، گفت: پیشرفت احداثپروژه احداثحوضچه فراگیر پایانه نفتی نکا به ۸۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه با تکمیل بخش فراساحلی این طرح آبخور مجاز کشتی های نفتکش و حمل فرآورده نفتی به عمق ۹ متر افزایش می یابد، تصریح کرد: این عمق برای پهلوگیری و جداسازی کشتی های نفتکش ۱۲ هزار تنی عمق مناسبی است.

این مقام مسئول افزود: در صورت توافق شرکت ملی نفت ایران با رسیدن به عمق ۹ متر پروژه را راه اندازی می کنیم و رسیدن به عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی های بیش از ۱۲ هزار تنی را به بعد موکول می کنیم.

موسوی با یادآوری اینکه با اجرایی شدن این پروژه امکان انتقال ظرفیت نفت خام از حوضچه موجود به حوضچه فراگیر فراهم می شود، اظهار داشت: علاوه بر این میزان انتقال نفت خام می تواند تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش مهر، با توافق ایران و روسیه به منظور امضای ۱۰ میلیارد دلار قرارداد جدید برقی، گام نهایی برای معامله بزرگ ۲۰ میلیارد دلاری نفتی دو کشور برداشته شد تا روس ها با دریافت طلای سیاه ایران، فاینانس پروژه های نیروگاهی کشور را تامین کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار