|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۲۱

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی از تعیین نرخ ۵۰۰ تومانی سوخت برای هواپیماهای باری، مسافری، آموزشی و هلیکوپترها خبر داد و گفت: در جریان آزادسازی، پروازهای تکلیفی انجام می شود و پرواز به هیچ نقطه ای کاهش نمی یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نوریان در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص نرخ سوخت هلی کوپترها و هواپیماهای باری اظهار داشت: یک اشکالی در مصوبه وجود داشت، زیرا منظور ما از تعیین نرخ سوخت ۵۰۰ تومانی برای هر نوع پرنده هوایی بوده است، اما در مصوبه فقط هواپیماهای مسافری مطرح شد و ما به دنبال این هستیم که برای هواپیماهای باری، هلی کوپترها و پروازهای آموزشی هم نرخ سوخت ۵۰۰ تومانی را مصوب کنیم.

وی در خصوص روند آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: پیاده سازی کامل آزادسازی چند سال زمان می برد و به صورت یکباره اجرا نخواهد شد. تجربه دیگر کشورها هم نشان داده که قیمت بلیت در ساعات و روزهای خاص باید متغیر باشد.

نوریان با بیان اینکه تلاش داریم تا سطح خدمات ایرلاین ها را بالا ببریم گفت: اجازه نمی دهیم تا هواپیماهای غیرایمن پرواز کنند. وی افزود: پروازهای تکلیفی به نقاط محروم مورد حمایت دولت قرار می گیرد، ضمن آنکه پرواز به برخی از شهرهای کوچک هم قطع نمی شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به تعیین تکلیف بدهی ایرلاین ها به شرکت نفت، تصریح کرد: تعیین نرخ سود در زمانبندی های مختلف مشخص شده است و در قالب یک مصوبه به شرکت های هواپیمایی ارائه شده است. ضمن آنکه در نرخ عوارض فرودگاهی هم یک بازبینی خواهیم داشت.

نوریان با اشاره به اینکه در مصوبه آزادسازی آمده است که هیچ شرکتی حق کاهش پرواز را به نقطه ای که قبلا پرواز داشته است ندارد، گفت: سه ایرلاین ۷۰ درصد مسافران و پروازها را جابجا می کنند و به دنبال این هستیم که با آزادسازی، قیمت ها واقعی شود.

وی در خصوص واگذاری هما به بخش خصوصی بیان کرد: واگذاری هما امری قانونی، اما در اجرا با مشکلاتی همراه بوده است. در این رابطه نظر وزارت راه این است که هما در یک پروسه به بخش خصوصی انتقال یابد.

قائم مقام وزیر راه افزود: ممکن است بخشی از سهام در قالب فرابورس عرضه شود و امیدواریم که تا پایان سال مصوبه خصوصی سازی هما اجرایی و عملیاتی شود.

نوریان با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی در حال تجدید ارزیابی هما است، گفت: هتل های هما و شرکت ایران ایر تور از ایران ایر جدا شده، اما پولی به این شرکت پرداخت نشده است. بنابراین به دنبال حل این مشکلات هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار