|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۲۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از جابجایی ۴۳ میلیون نفر مسافر در سال گذشته در فرودگاه های کشور خبر داد و گفت: آمادگی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در فرودگاه مهرآباد را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی ایلخانی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه ۴۳ میلیون نفر در سال گذشته در سطح فرودگاه های بین المللی کشور جابجا شده اند، گفت: از آن تعداد ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر برای پروازهای بین المللی و ۳۳ میلیون مسافر برای پروازهای داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم جابجایی مسافر تا ۱۴ میلیون نفر مربوط به فرودگاه مهر آباد بوده است، گفت: دومین وظیفه شرکت فرودگاه حوزه های کشور به خدمات ناوبری هوایی برای تسهیل رفت و آمد در فرودگاه است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۷ هزار و ۶۰۵ پرواز عبوری از فضای کشور تردد کرد افزود: تعداد ۴۱۳ هزار و ۲۱۹ پرواز در فرودگاه های کشور نشست و برخاست داشتند که از این رقم ۳۴۶ هزار فروند داخلی و ۶۷ هزار فروند بین المللی بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه یکی از ماموریت های ما در این شرکت بخش فنی است، گفت: ما در کشور ۱۸۷ دستگاه کمک ناوبری و ۱۶ رادار ثانویه داریم.

ایلخانی مهمترین وظیفه شرکت فرودگاه ها را ایمنی پرواز دانست و گفت: تعیین تکلیف پرواز های حج در فرودگاه مهرآباد با ید هرچه سریع تر انجام شود زیرا منجر به ترافیک زایی در مسیر فرودگاه می شود و باید هرچه سریعتر از مهرآباد انتقال یابد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۷ هزار مسافر حج باید از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی منتقل شود گفت: سال قبل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در فرودگاه امام تردد داشتند که با انتقال پرواز های حج به ظرفیت اسمی می رسد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه جابه جایی مسافر در فرودگاه مهرآباد در سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است، بیان کرد: با این روند در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ میلیون مسافر در سال می رسیم.

وی تصریح کرد: ۶ ترمینال مسافری با مساحت ۷۵ هزار متر مربع در مهرآباد وجود دارد که ما آمادگی داریم تا با کمک بخش خصوصی این ترمینال ها بهسازی شود.

وی رقم مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این ترمینال های ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: باید فرودگاه مهر آباد به تدریج احیا شود تا پذیرای پرواز های داخلی باشیم.

ایلخانی در خصوص شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: اساسنامه این شهر فرودگاهی تصویب شده است و به دنبال این هستیم تا فعالیت های اقتصادی را در این فرودگاه افزایش دهیم.

وی به ضرورت کاهش ایستایی مسافران در فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: معطلی مسافران در بخش های مختلف فرودگاه موجب شده که مسافران از سه ساعت قبل برای پروازهای بین المللی به فرودگاه بیایند که با احتساب ترافیک باید ۵ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشند در صورتی که نرم بین المللی کمتر از این است.

گفتنی است احمد مومنی رخ، حسین اکرمیان، اصغر نورالله زاده، سیاوش امیر مکری و محمدعلی ایخانی به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره انتخاب شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار