|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۴۱

دور جدید مذاکرات برقی ایران و اسلوونی امروز در تهران با محور ساخت نیروگاه های مشترک برق، تجهیزات و کالاهای برقی و احداثشبکه های برق و انتقال انرژی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مذاکرات و توافق های برقی ایران و آلمان در برلین در ادامه دیپلماسی انرژی صنعت برق، با سفر هیات پارلمانی اسلوونی به تهران دور جدید مذاکرات با این کشور اروپایی آغاز شد.

از این رو امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران و " یانکو وبر " رئیس مجلس اسلوونی در تهران مذاکرات جدیدی را به منظور توسعه همکاری های دو کشور در حوزه صنایع برق و انرژی آغاز کردند.

هوشنگ فلاحتیان در تشریح محورهای مذاکراتی برقی امروز ایران و اسلوونی در تهران، گفت: در این نشست مشترک دو طرف درباره استفاده از ظرفیت های دو کشور در زمینه احداثنیروگاه ها، خطوط انتقال برق، ساخت رله های حفاظتی که در ایستگاه های برق و تجهیزاتی که در پست های برق به کار می رود، بحثو گفت وگو کردند..

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تمایل جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی برای همکاری در احداثنیروگاه ها و خطوط انتقال برق خبر داد و با اشاره به حضور تعداد زیادی از نمایندگان شرکت های فعال در صنعت آب و برق اسلوونی در این نشست، تصریح کرد: همکاری های برقی ایران و اسلوونی به سال ۱۹۵۵ میلادی و زمانی که اسلوونی قسمتی از یوگسلاوی سابق بوده است، برمی گردد.

این مقام مسئول افزود: از آن زمان ایران و اسلوونی همکاری هایی را در زمینه استفاده از لوازم اندازه گیری و کنتورهایی که در اسلوونی ساخته می شود، داشته اند.

وی با بیان اینکه رییس مجلس اسلوونی در این دیدار به تشریح آخرین وضعیت ظرفیت های صنعتی اسلوونی پرداخت، بیان کرد: نمایندگان شرکت هایی که به همراه وی بودند، به تشریح تجربه ها و توانایی های خود در عرصه های مختلف صنعتی و فناوری پرداختند.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: در این دیدار مقرر شد معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو با نمایندگان شرکت های اسلوونی مذاکره هایی داشته باشد و زمینه های همکاری دوجانبه را بررسی کنند.

به گفته این مقام مسئول قرار شده است که یک موافقت نامه برای توسعه همکاری های دوجانبه ایران و اسلوونی تدوین کنیم تا به امضای مسئولان ذی ربط ایران و اسلوونی برسد.

به گزارش مهر، یانکو وبر رئیس مجلس اسلوونی با سفر به تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، بیژن زنگنه وزیر نفت و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار