|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۴۲

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با تاکید بر تغییر ساختار شرکت فرودگاه ها، گفت: در فرودگاه ها نهادهای حاکمیتی متعددی وجود دارد و هر بخش در اختیار یک نهاد است که باید این روند بهبود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نوریان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه تبادار از مدیران شناخته شده کشور بود که به دلیل ناراحتی های که پیدا کرده بود اضطراب دایمی داشت، گفت: ایشان دچار کم خوابی شده بود و پزشکان توصیه کردند که از کارهای هیجانی کناره گیری کند بنابراین از این مسئولیت کنار کشیدند و آرزوی سلامتی را برایشان دارم.

وی با بیان اینکه یکی از مسایلی که در این سالها در شرکت فرودگاه ها رعایت نشد ساختار شرکت است، بیان کرد: در شرکت فرودگاه ها رئیس، هیات مدیره و مدیرعامل مفاهیمی که در سیستم های بین المللی وجود دارد را ندارند و تلاش داریم با کمک همکارانی که این مسئولیت را پذیرش کردند و سکان شرکت را به دست گرفتند این مشکلات را حل کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با تاکید بر اینکه تیم جدید هیات مدیره سوابق خوبی دارند، اظهار داشت: نقشه راه جدیدی را پیشنهاد دادم که امیدواریم در آینده به مرحله عملیاتی برسد؛ به هر حال خواسته یا ناخواسته از سال ۶۰ تا امروز به شکلی در کنار این صنعت بودم و امیدواریم که تاآخرین روز کاری هم سبب خیر برای صنعت هوایی باشم.

نوریان به ۳۸ نکته پیشنهادی برای شرکت فرودگاه های کشور اشاره کرد و گفت: مطالعه و اجرای طرح تفکیک دو ماموریت مدیریت فرودگاهی و مدیریت خدمات ناوبری هوایی از این اقدامات است زیرا در زمان تفکیک شرکت فرودگاه ها از سازمان هواپیمایی قرار بود تبدیل به ۵ شرکت شود اما یک شرکت شد و فرصتی بوجود نیامد تا تصدی خدمات و مسایل حاکمیتی جدا شود.

وی به تنظیم و اصلاح قوانین و مقررات جدید به منظور مدیریت یکپارجه در فرودگاه ها اشاره کرد و افزود: در فرودگاه ها نهادهای حاکمیتی متعددی وجود دارد و هر بخش در اختیار یک نهاد است که باید این روند بهبود پیدا کند.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد: پیگیری طرح وحدت فرماندهی امنیتی و انتظامی در فرودگاه ها، حمایت و تقویت شرکت های خصوصی برای و اگذاری برخی از وظایف برای چابک سازی شرکت و کوچک سازی دولت، بررسی و تدوین طرح حمایتی از سرمایه و سرمایه گذاران و روفع موانع مقرراتی و اجرایی حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فرودگاهی از دیگر اقداماتی است که باید انجام گیرد.

نوریان طبقه بندی و منطقه بندی فرودگاه ها در سطح کشور برای جلوگیری از فشارهای سیاسی و غیرحرفه ای برای توسعه فرودگاه ها را از دیگر موارد مهم ذکر کرد و گفت: باید فرودگاه ها به مقامات محلی واگذار شود تا حمایت های مادی و معنوی در راستای توسعه فنی وعمرانی صورت گیرد همچنین باتعریف کردن رابطه شرکت فرودگاه ها با فرودگاه هایی با مالکیت سایرنهادها و فرودگاه های مشترک، تهیه طرح نحوه استفاده عملیاتی مشترک نظامی و غیرنظامی برای فرودگاه های مشترک هم از دیگر موارد است.

وی افزود: تجدید نظر در برقراری رابطه مطلوب و صمیمانه شرکت فرودگاه ها با شرکت های هواپیمایی به عنوان عمده ترین استفاده کننده از خدمات فرودگاهی، مهندسی مجدد سازماندهی تشکیلات شرکت، تجدید نظردر فرآیند تاسیس و بهره برداری از فرودگاه ها و تهیه طرح جامع شبکه فرودگاهی کشور، ساماندهی مجدد نیروی انسانی، تعریف نظام آموزشی جامع برای مدیران، تعیین ضوابط و شرایط احراز روشن و شفاف برای پست های مدیریتی، تخصصی و کارشناسی در فرودگاه ها در راستای آگاهی بخشی هم از دیگر مواردی است که باید به اجرا برسد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی تصریح کرد: تفکیک درآمد حاصل از ارایه خدمات ناوبری هوایی در فضای هوایی کشور، مطالعه و بررسی هزینه تمام شده و قیمت تمام شده خدمات در فرودگاه ها، تدوین نظام قیمت گذاری و محاسبه عوارض و خدمات فرودگاهی، تکمیل طرح جامع فرودگاه ها و تهیه طرح تفصیلی و طرح اداره بازرگانی هریک از فرودگاه ها از طریق ایجاد شهر فرودگاهی، تدوین کتاب و دستورالعمل عملیاتی هریک از فرودگاه ها هم از دیگر پیشنهادات اجرایی است.

نوریان ادامه داد: آماده سازی فرودگاه ها به منظور دریافت گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری با آن سازمان برای تعیین معیارها و شاخص ها، افزایش کیفیت خدمات مدیریت فرودگاهی از طریق بهره مندی از فناوری های مدرن و بهره برداری از منابع انسانی برای افزایش رضایتمندی مشتریان هم از دیگر اقداماتی است که باید اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری در طرح سامانه مدیریت ایمنی و تقویت ارگان مربوطه به منظور اجرای دقیق، بازنگری در طرح ساماندهی فضای کشور و تجهیز آماده سازی مسیرهای هوایی در کشور وهماهنگی با همسایگان در چارجوب طرح هوانوردی منطقه ایکائو، بازنگری در طرح طبقه بندی فضای هوایی فرودگاه، تدوین طرح موانع طبیعی و فیزیکی، بازنگری نحوه اف زایی و پیاده سازی خدمات هواشناسی و هوانوردی متناسب با ترافیک هوایی، انتقال پروازهای آموزشی نظامی و غیرنظامی به فرودگاه های کم ترافیک و حمایت از مراکز آموزشی خلبانی و طرح حفاظت و ایمنی هم باید به اجرا برسد.

گفتنی است دراین مراسم محمد علی ایلخانی جایگزین اسماعیل تبادار در شرکت فرودگاه های کشور شد. همچنین در این مراسم اعضای جدید هیات مدیره شرکت فرودگاه ها احمد مومنی رخ، حسین اکرمیان، اصغر نورالله زاده، سیاوش امیر مکری و محمدعلی ایلخانی انتخاب شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار