|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۴۴

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان این که شرکت های هواپیمایی در حال ورزشکستگی هستند، گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما شرایط اقتصادی بهتری را برای ایرلاین ها به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علی محمد نوریان در نشست خبری افزود: صنعت حمل ونقل هوایی کشور با مشکلات حادی مواجه هستند و هم اکنون بخش زیادی از پروازها به صورت چارتری فروخته می شود.

وی با بیان این که پس از تفاهم ژنو بارقه ای از امید به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رابطه ما با سازندگان هواپیما و قطعات آن بهتر شده و آنها به ایمیل های ما جواب داده اند. با توافقات ژنو هواپیماهای جدیدی وارد کشور شده و شرکت های هواپیمایی مقداری جان می گیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: پس از آیادسازی هیچ شرکت هواپیمایی حق کاهش پروازها را ندارد و بابت پروازهای تکلیفی به نقاط محروم نیز دولت به ایرلاین ها یارانه پرداخت می کند.

نوریان با بیان این که در حال حاضر سه شرکت هما، ماهان و آسمان ۷۰ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور را در اختیار دارند، گفت: در بحثمتنوع سازی به عنوان مقدمه نرخ بلیت هواپیما فقط این سه ایرلاین نرم افزارهای مربوطه را دارند.

وی همچنین از ارسال اصلاحیه تعیین نرخ سوخت برای هواپیماهای باری، هلی کوپتر و پروازهای آموزشی خبر داد و در پاسخ به پرسش تسنیم در این باره گفت: به دلیل بی دقتی وزارت راه فقط نرخ سوخت هواپیماهای مسافربری ۵۰۰ تعیین شد و این مصوبه دولت شامل حال قیمت سوخت هواپیماهای باری، هلی کوپتر و پروازهای آموزشی نمی شود. از این رو اصلاحیه ای را به دولت ارسال کرده ایم و پیش بینی می کنیم ظرف یکماه آینده قیمت سوخت برای این سه بخش نیز به ازای هر لیتر ۵۰۰ تومان محاسبه شود.

وی با اشاره به واگذاری سهام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، افزود: با توجه به این که هما سرمایه ملی است وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در ابتدا پروسه انتقال، با مدیریت خصوصی و سهام دولتی شرایط بهتری برای هما به وجود آید و پس از آن با صوبه عملیاتی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار