|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۸۵

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از بدهی ۳۳۸ میلیارد تومانی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها خبر داد و گفت: پروازهای حج به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ایلخانی امروز در نخستین نشست خبری خود به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه حفظ ایمنی و سلامت پرواز از اولویت های شرکت فرودگاه های کشور است، گفت: رشد کیفیت خدمات به مردم و افزایش خدمات از اولویت های شرکت فرودگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه برخی فرودگاه های پر تردد مانند فرودگاه مهرآباد باید سبک سازی شود، بیان کرد: در حال حاضر سالانه ۶۰۰ هزار نفر حجاج بیت الله الحرام داریم که در راستای ارائه خدمات بهتر باید به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه شرکت های هواپیمایی باید توجیه مالی مناسب داشته باشند، افزود: برخی پروازها لغو شده است به این دلیل که در این شهرها مسافر کافی برای پرواز نبوده است زیرا ایرلاین ها باید ۸۰ درصد صندلی پروازی خود را تکمیل کنند تا پرواز برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد و در غیر اینصورت زیان می بینند.

ایلخانی با اشاره به اینکه بنابر این ممکن است با کاهش تقاضا، برخی پروازها لغو شود، اظهار داشت: به هیچ عنوان هیچ فرودگاهی در کشور تعطیل نمی شود.

وی درباره بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه های کشور، گفت: ایرلاین ها و شرکت فرودگاه ها باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و اگر شرکت های هواپیمایی بدهی های خود را پرداخت کنند، صرف بهسازی و تجهیز فرودگاهی می شود. اگر نتوانیم از ایرلاین ها بابت خدمات فرودگاهی پول خود را دریافت کنیم، در ارائه خدمات دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ایرلاین ها بخشی از بدهی خود را به شرکت فرودگاه های کشور بابت خدمات فرودگاهی، پرداخت کرده اند، بیان کرد: بخشی دیگر نیز در حال پرداخت است که امیدورایم انباشت بدهی وجود نداشته باشد.

ایلخانی کل بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه های کشور را ۳۳۸ میلیارد تومان بدون چک های پرداختی آنها اعلام کرد و گفت: با احتساب چک ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. البته این ۶۰ میلیارد تومان چک ایرلاین ها هنوز سر رسید نشده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار