|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۸۶

سرپرست شرکت فرودگاه ها خبر داد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به این که مهم ترین وظیفه ما تامین بی خطری پروازهاست از آمادگی برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بهسازی فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمدعلی ایلخانی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست شرکت فرودگاه های کشور اظهار کرد: یکی از وظایف ما مدیریت فرودگاه ها برای تسهیل حمل و نقل هوایی است. سال گذشته فرودگاه ها پذیرای ۴۳ میلیون نفر مسافر بودند که از این تعداد حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مربوط به پروازهای بین المللی و حدود ۳۳ میلیون نفر مربوط به پرواز های داخلی بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم متعلق به فرودگاه مهرآباد با ۱۴ میلیون مسافر بود، گفت: همچنین سال گذشته ۱۸۵ هزار پرواز عبوری از آسمان کشور داشتیم که حدود ۴۱ هزار پرواز مربوط به نشست و برخواست در فرودگاه ها بود.

سرپرست شرکت فرودگاه ها با اشاره به اینکه ۶۷ هزار و ۵۶۲ پرواز خارجی از آسمان ایران عبور کرده است، گفت: امروز ۱۸۷ دستگاه ناوبری برای تقرب و نشست و برخاست در فرودگاه ها نصب شده، علاوه بر این ۱۶ رادار برای کنترل راه های هوایی نیز در فرودگاه ها نصب شده است.

ایلخانی با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه شرکت فرودگاه ها تامین بی خطری پروازهاست اظهار کرد: ما باید دستورالعمل های ابلاغی سازمان هواپیمایی را اجرا کنیم که نتیجه این عملکرد می تواند پرواز بی خطری را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چند کار فوری را باید در شرکت فرودگاه ها انجام دهیم، تاکید کرد: یکی از این کارها تعیین تکلیف پرواز حج فرودگاه مهرآباد است چرا که چند سالی است مردم در پروازهای داخلی اذیت می شوند.

سرپرست شرکت فرودگاه ها ادامه داد: اگر ۶۵۷ هزار مسافر حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه حضرت امام منتقل شوند بخش زیادی از مشکلات پروازهای داخلی برطرف می شود.

ایلخانی همچنین با اشاره به اینکه ۶ ترمینال به وسعت ۷۶ هزار متر مربع در فرودگاه مهرآباد داریم، این ترمینال ها باید بهسازی شود و در این راستا آمادگی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی را داریم.

وی با اشاره به تایید و ابلاغ اساسنامه شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی توسط شورای نگهبان گفت: این طرح به عنوان پایلوت اجرا می شود تا سایر فرودگاه ها نیز با استفاده از همین سیستم فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

سرپرست شرکت فرودگاه ها کاهش تاخیرات پروازی، استخدام نیروهای متخصص، تمرکززدایی و استفاده از مدیران با تجربه را از جمله اولویت های خود در شرکت فرودگاه های کشور اعلام کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار