|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۹۶

نماینده مردم ساوه در مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: متأسفانه تاکنون نتوانسته ایم از زایمان طبیعی برای تولید نسلی سالم و پرتوان بهره ببریم به طوری که میزان زایمان های طبیعی در بخش دولتی ۵۰درصد و در بخش خصوصی ۱۵درصد زایمان ها را تشکیل میدهد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازساوه، شهلا میرگلوبیات در بازدید از آغاز عملیات اجرائی احداثساختمان بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید مدرس ساوه اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در راستای سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری است که در نهایت منجر به گسترش عدالت در بخش درمانی می شود.

وی افزود: علاوه بر این در طرح تحول نظام سلامت، همه نیازهای درمانی و دارویی بیماران از سوی بیمارستان تامین می شود و دیگر تحت هیچ شرایطی بیماران برای تامین دارو و یا انجام آزمایش های مختلف به خارج از بیمارستان هدایت نمی شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت که شاهد آغاز اجرای آن در سراسر کشور بودیم نوید خوبی درباره برنامه های دولت برای کاهش هزینه درمانی بیماران و در عین حال خدمات رسانی مناسب به افراد کم درآمد جامعه است.

میرگلوبیات با اشاره به این که اکنون میزان سزارین به زایمان طبیعی در کشور ما حدود ۵۰ درصد بوده گفت: با توجه به مضرات زایمان به روش سزارین، این آمار نگران کننده بوده و بر اساس برنامه قرار است این میزان در طرح تحول نظام سلامت به کمتر از ۳۰درصد کاهش یابد.

وی افزود: این اقدام با هدف کاهش میزان زایمان سزارین در کشور و افزایش جمعیت اجرا می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: زایمان طبیعی مستلزم برنامه ریزی های آموزشی و تربیت نیروی ماما و پزشک توانمند و پرانگیزه در این زمینه است.

میرگلوبیات با بیان اینکه سزارین در دراز مدت عوارض خود را بر روی کودک و مادر نشان می دهد گفت: کودکان سزارینی بر اساس تحقیقات انجام شده مستعد بیماری های آلرژیک و تنفسی هستند و با توجه اینکه تولد کودک سزارینی یکی دو هفته زودتر از موعد پایان بارداری سبب کامل نشدن رشد جنین نیز می شود.

وی افزود: بیمارستان های ساوه و زرندیه همانند سایر بیمارستان های کشور طرح سلامت را آغاز کرده اند و بیماران می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد:: در اجرای این طرح ملی، مردم تنها ۱۰ درصد هزینه های درمانی خود را می پردازند و ۹۰ درصد بقیه از سوی بیمه و یا وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به احداثبخش زنان و زایمان در بیمارستان شهید مدرس ساوه نیز گفت: راه اندازی بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید مدرس در راستای ارتقای این مرکز درمانی به مجتمع بیمارستانی شهید مدرس انجام می شود.

وی اضافه کرد: بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید مدرس از محل اعتبارات دولتی و خیرساز در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و در چهار طبقه احداثمی شود.

وی گفت: این بخش با اعتبار اولیه ای بیش از ۹ میلیارد ریال ظرف مدت ۶ ماه احداثمی شود و دارای ۶۰ تخت بستری است.

میرگلوبیات خاطر نشان کرد: با احداثاین بخش با مشارکت خیر نیکوکار گام بزرگی در ارتقای سلامت شهرستان برداشته می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار