|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۹۹

به منظور گسترش فضای تعاملات جهانی و منطقه ای و جریان سازی مؤثر در عرصه سینمای ملی، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از این پس به صورت سالانه برگزار می شود.

گروه فرهنگی مشرق- محمد خزاعی دبیر این رویداد سینمایی با اعلام این خبر افزود: در جلسه ای که اخیرا با حضور اعضای شور ای سیاستگذاری جشنواره داشته ایم پس از ارزیابی و جمع بندی نظرات و تحلیل ها، سالانه شدن این رویداد فرهنگی و سینمایی تصویب شد.

وی ادامه داد: این جشنواره که با قدمت و سابقه ای بیش از سه دهه در کشور برگزار می شود با توجه به ضرورت توسعه رویکردهای بین المللی و گسترش فضای تعاملات جهانی و منطقه ای و به منظور جریان سازی موثر و راهبردی در عرصه فرهنگ و هنر کشور از این پس به صورت سالانه در تقویم جشنواره های سینمایی گنجانده خواهد شد.

خزاعی، دلائل و اهداف تغییر زمانی این حرکت سینمایی را از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره " توسعه رویکردهای بین المللی " و " گسترش فضای تعاملات جهانی و منطقه ای "، " جریان سازی موثر و راهبردی در عرصه فرهنگ و هنر و سینمای ملی "، " تقویت و ارتقای سینمای مقاومت "، " شکل دهی و سامان بخشی فعالیت های مستمر آموزشی و تولیدی و همایشی حوزه سینمای مقاومت " و " ایجاد بسترهای دائمی برای انگیزش تولید آثار با دغدغه ها و اهداف جشنواره " عنوان کرد و اضافه کرد: جایگاه منطقه ای و بین المللی جشنواره و رشد و توسعه آن در سال های اخیر، نیاز به برنامه ریزی مستمر و دائمی در حوزه تولیدات سینمایی و مستند و کوتاه و همچنین، روند افزایش تولید آثار در زمینه موضوعات جشنواره و اهمیت راهبردهای بین المللی آن از دیگر دلائل این مصوبه است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه ایده سالانه شدن جشنواره مدت هاست که از سوی بنیاد شورای سیاستگذاری و متولیان ذیربط در دست بررسی و ارزیابی بوده است خاطر نشان ساخت: ابعاد و چشم انداز ملی و بین المللی این جشنواره لزوم سالانه شدن آن را موکد ساخت و پیش بینی می شود با توجه با سالانه شدن جشنواره و برنامه ریزی که در این زمینه در حال انجام است این رویداد سینمایی که شاخص ترین و برجسته ترین جشنواره سینمایی انقلاب است در سه مقیاس استانی، ملی و بین المللی با تاثیرات و دستاوردهای ارزشمندی عملیاتی شود.

بر پایه این خبر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به بخش های مختلف سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از سوی دبیرخانه سوم خرداد اعلام شد.

روابط عمومی جشنواره سیزدهم مقاومت از سینماگران و فیلمسازان علاقمند دعوت کرد آثارشان را تا تاریخ ۳ خرداد به نشانی دبیرخانه: تهران - خیابان سمیه - خیابان خاقانی - کوچه طبرسی - پلاک ۶ - واحد ۲ ارسال یا تحویل نمایند.

دوره سیزدهم جشنواره بین المللی مقاومت قرار است با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی درنظر دارد در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار