|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۰۰

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان جمهوری اسلوونی در تهران با وزرای نیرو و نفت ایران دیدار کرد و در این دیدارها از تبادل برق تا واردات گاز از ایران مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، صبح امروز " یانکو وبر " - رئیس پارلمان جمهوری اسلوونی - با حضور در ساختمان اصلی وزارت نیرو با چیت چیان ملاقات کرد.

هوشنگ فلاحتیان - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی – در خصوص مسائل مطرح شده در این دیدار اظهار داشت: در این دیدار، برای استفاده از ظرفیت های دو طرف در زمینه احداثنیروگاه ها، خطوط انتقال برق و ساخت رله های حفاظتی که در ایستگاه های برق استفاده می شود و تجهیزاتی که در پست های برق به کار می رود، بحثو گفت وگو شد.

وی با بیان اینکه رییس مجلس اسلوونی در این دیدار به تشریح آخرین وضعیت ظرفیت های صنعتی اسلوونی پرداخت، گفت: نمایندگان شرکت هایی که به همراه وی بودند، به تشریح تجربه ها و توانایی های خود در عرصه های مختلف صنعتی و فناوری پرداختند.

فلاحتیان تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد معاونت امور برق و انرژی وزارت نیرو با نمایندگان شرکت های اسلوونی مذاکره هایی داشته باشد و زمینه های همکاری دوجانبه را بررسی کنند.

به گفته وی، قرار شده است که یک موافقت نامه برای توسعه همکاری های دوجانبه ایران و اسلوونی تدوین کنیم تا به امضای مسئولان ذی ربط ایران و اسلوونی برسد.

پس از این دیدار، " یانکو وبر " به ساختمان اصلی وزارت نفت رفت تا دیداری با بیژن نامدار زنگنه داشته باشد. اگرچه در خصوص جزئیات مسائل مطرح شده در این دیدار از سوی مسئولان وزارت نفت اظهار نظری صورت نگرفته اما پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که ابراز تمایل اسلوونی برای بررسی امکان واردات گاز از ایران برای سالهای آینده و بحثو تبادل نظر پیرامون تجارت گازی بین دو کشور از محورهای اصلی مذاکرات دو طرف در این دیدار رسمی بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار