|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۰۹

خبرگزاری تسنیم: تفاهم نامه توسعه همکاری های متقابل وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به امضای علی اصغر فانی و محمود گودرزی رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های متقابل بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش که امروز در ساختمان شهید رجایی ساختمان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: چند ماه پیش بنده در اوایل انتصاب وزیر ورزش نزدشان رسیدم و ضمن تبریک از ایشان خواهش کردم تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری این دو وزارتخانه امضا شود و این امر مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها در همه زمینه ها است و در همین راستا نیز تلاش دارد با تمام وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی مشارکت داشته باشد و از امکانات این دستگاه ها بهره مند شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه گذشته در دیداری که مقام معظم رهبری با معلمین نمونه داشتند ایشان بر همکاری سازمان ها و وزارتخانه ها با آموزش و پرورش تاکید کردند.

وزیر آموز و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در زمینه های مختلف مانند استعدادیابی در امر ورزش و جوانان با توجه به اینکه حدود نیمی از دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، با همکاری وزارت ورزش و جوانان می تواند موثر باشد.

فانی با اشاره به این مطلب که در آموزش و پرورش معلمین ورزش بسیاری وجود دارد تصریح کرد: این همکاران می توانند مورد استفاده در جهت ورزش جوانان قرار بگیرند و ضمن این از تخصص این وزارتخانه نیز بهره مند گردند.

وی ادامه داد: این دو وزارتخانه می توانند در زمینه فضاها و تجهیزات ورزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای پروژه های موثر و مفید در زمینه ورزش و جوانان استفاده کنند.

فانی با اشاره به این مطلب که این تفاهم نامه موجب هم افزایی در زمینه همکاری دو وزارتخانه می شود افزود: امضای این تفاهم نامه تدبیری برای افزایش بهره وری در هر دو وزارتخانه می باشد و امروز آغاز یک حرکت است که با عملیاتی کردن این تفاهم نامه می توان شاهد رونق فعالیت در هر دو وزارتخانه شد.

وی ادامه داد: من امیدوارم با امضای این تفاهم نامه که به عنوان اولین تفاهم نامه رسمی به شمار می آید شاهد امضای تفاهم نامه های دیگری با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف در آینده باشیم.

به گزارش تسنیم، در متن تفاهم نامه توسعه همکاری های متقابل وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش آمده است:

" نسل جوان و مسائل مرتبط با آن از مهمترین اصول مورد توجه دولت تدبیر و امید است. لازم است همه دستگاه ها در اجرای برنامه های مربوط به جوانان، این قشر آینده ساز جامعه اهتمام لازم را به عمل آورند. تاثیرات ثمربخش، فراگیر و پایدار تربیت بدنی و ورزش در تامین سلامت و تندرستی افراد جامعه به ویژه رشد استعدادها و ترویج رفتارهای اخلاقی نسل جوان بر کسی پوشیده نیست. تدوین، مبادله و اجرای تفاهم نامه های مبتنی بر توسعه همکاریهای بین سازمان ها و ارگان های متولی امور نوجوانان و جوانان می تواند ضمن یکپارچه سازی و صرفه جویی در منابع انسانی، کالبدی و مالی و اجتناب از پراکندگی و موازی کاری ضامن رشد و پیشرفت این قشر سرنوشت ساز باشد.

بدین منظور برای تحقق اهداف و ماموریت های مندرج در سند چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و مندرجات برنامه پنجم توسعه این تفاهم نامه میان دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به منظور ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی در اجرای برنامه ها و فعالیت های دو جانبه ورزش و امور جوانان از طریق توسعه اقدامات تعاملی و زمینه سازی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و در نهایت پرورش جوانانی آرمانگرا، سالم، دیندار و با همت امضا می شود. "

به گزارش تسنیم، ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی و ورزشی با پیروی از زندگی ائمه معصومین در میان نسل جوان، هماهنگی و هم جهت نمون برنامه ها و تقسیم کار در مسیر ترقی ورزشکاران و جوانان کشور، استفاده بهینه از منابع و امکانات دو وزارتخانه در زمینه های مختلف جهت توسعه امور ورزش و جوانان، کمک به رشد و توسعه ورزشهای پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای کشور، توانمندسازی نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور و غنی سازی اوقات فراغت آن با فعالیت های مفید و سازنده و تبیین وظایف و همکاری متقابل دو وزارتخانه از جمله اهداف مندرج در این تفاهم نامه است که در پنج محور و ۲۷ ماده نگاشته شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار