|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۱۳

خبرگزاری تسنیم: بانک صادرات به منظور افزایش ظرفیت و پایداری ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پروژه ارتقای سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های مرکزی سپهر را به مرحله اجرا درآورد که در نتیجه، توان پردازش سیستم های مرکزی سپهر ۸ برابر شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، از آنجایی که یکی از الزامات توسعه خدمات بانکداری، افزایش ظرفیت و پایداری زیرساخت های بانکی است، شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان مجری و مشاور شبکه یکپارچه بانکی در بانک صادرات ایران، پیشنهاد ارتقای سامانه های مرکزی این بانک را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به مدیریت ارشد بانک مذکور ارائه کرد که با استقبال مسئولان امر مواجه شد.

اجرای پروژه مذکور که از حدود ۵ ماه پیش در حوزه تأمین تجهیزات سخت افزاری و ۳ ماه پیش در حوزه تغییرات نرم افزاری برنامه ریزی و آغاز شده بود، با تامین بخش اول Main Frame های جدید بانک صادرات ایران توسط شرکت خدمات در نیمه اول فروردین ماه، وارد فاز اجرایی شد و از آن پس با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد داخلی و مشترک با بانک، ضمن درنظر گرفتن تمامی حساسیت ها و تبعات اجرای پروژه، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه به منظور اجرای مرحله نهایی فرایند ارتقا مورد توافق قرار گرفت.

در بازدید خدارحمی عضو هیات مدیره و گودرزی، معاونت فناوری اطلاعات بانک با همراهی نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک از اجرای مانور شعب، خدارحمی ضمن ابراز خشنودی از روند اقدامات صورت گرفته خاطر نشان کرد: این ارتقا با توجه به شرایط تحریم تا حدودی با تاخیر انجام شد ولی با اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت، امیدواریم شعب بانک با سیستم های جدید، با کمترین میزان مشکلات نسبت به ارائه خدمات بانکی اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تعاملات بانک و شرکت خدمات انفورماتیک در بالاترین و مطلوبترین وضعیت خود قرار دارد و خوشبختانه با سطح تعاملات موجود، امید می رود که بیش از پیش زمینه مناسب برای اقدامات بزرگ و تحولات چشمگیر در بانک فراهم شود.

با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقای ماشین های مرکزی بانک صادرات ایران که منجر به افزایش ۸ برابری توان پردازش سیستم های مرکزی سپهر شد، نسخه سیستم عامل و پایگاه های داده و همچنین CICS بانک نیز به آخرین نسخ موجود ارتقا پیدا کرده و ضمن افزایش قابل توجه سرعت انجام تراکنش ها و کاهش زمان اجرای عملیات شبانه، بستر لازم جهت راه اندازی سامانه مدیریت کانال در بانک صادرات ایران نیز فراهم شد.

شعب بانک پس از اعمال مجموعه گسترده ای از تغییرات انجام شده در سامانه های مرکزی سپهر، از هفتم اردیبهشت ماه بدون هیچگونه مشکل بازدارنده، سرویس دهی معمول خود را آغاز کردند که این مهم، شاید در نوع خود رکوردی کم سابقه در اجرای پروژه های ارتقای شرکت خدمات انفورماتیک باشد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار