|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۲۴

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر گفت: در جلسه امروز شورای شهر تهران، طرحی دوفوریتی به تصویب رسید که بر اساس آن، شهرداری تهران مکلف شد طی مدت حداکثر یک ماه لایحه مربوط به ساماندهی طراحی، نظارت و اجرای نماهای شهری را ارائه دهد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمد سالاری اظهار داشت: با تصویب این طرح دوفوریتی در شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نظارت بر سیما و نماهای شهری به صورت سیستماتیک کنترل می شود.

وی افزود: با توجه به این که موضوع ساماندهی سیما و منظر شهری و هویت بخشی شهر تهران با محوریت شهرسازی ایرانی اسلامی، بعد از شروع به کار شورای شهر دور چهارم، یکی از اولویت های مهم شورا و کمیسیون شهرسازی و معماری بوده است و با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در این ارتباط، این طرح دوفوریتی مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین برای هویت بخشی به معماری پایتخت در فرآیند تدوین برنامه ۵ ساله دوم شهرداری، همه احکام و سیاست های لازم برای تحقق مأموریت های شهرسازی و معماری را تصویب کرد و در بررسی بودجه ۹۳ نیز بودجه شهرسازی و معماری را به چندین برابر افزایش داد.

وی افزود: اخیرا هم کمیسیون شهرسازی و معماری با سازمان نظام مهندسی، تفاهمنامه ای به امضا رساندند تا در ارتباط با مأموریت های شهرسازی و معماری به خصوص در بخش سیما و منظر و نظارت بر تخلفات نما اقدام عملیاتی صورت گیرد تا بدین ترتیب تخلف نما جز تخلفات ساختمانی محسوب شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی با اشاره به نقش نظارت اجتماعی بر بهبود مدیریت شهری مطرح کرد: امیدواریم با دغدغه ایجاد شده در خصوص سیما و منظر شهری ما بتوانیم بستر لازم را برای حضور دیدبان ها و متخصصان شهری در پروژه های مدیریت شهری وطرح های توسعه شهری شاهد باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار