|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۶۵

فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با استقبال از اجرایی شدن آیین دادرسی کیفری جدید خطاب به برگزارکنندگان تجمع هفته گذشته گفت: هیچ گروهی نباید به خودش اجازه دهد بدون اخذ مجوز تجمعی را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه چهارمین همایش تکریم حافظان نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری تجمع فاقد مجوز در هفته گذشته درباره حجاب در میدان فاطمی اظهار داشت: هیچ گروهی نباید به خودش اجازه دهد تا بدون اخذ مجوز لازم تجمعی را در سطح شهر برگزار کند. چرا که در هر صورت برگزاری چنین تجمعاتی موجب بروز مشکل در عبور و مرور شهروندان می شود و در صورت اخذ مجوزهای لازم پلیس علاوه بر تأمین امنیت تجمع کنندگان اجازه به حاشیه کشیده شدن این تجمع را نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: لذا در تجمع هفته گذشته مجموعه اقدامات پلیس و تماس با بعضی از دست اندرکاران برگزاری این تجمع باعثشد تا جمعیت حاضر شده در این تجمع کم تر از پیش بینی های انجام شده باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که برگزارکنندگان این تجمع غیرقانونی از نظر پلیس مرتکب جرم شده اند در تشریح برخورد پلیس با تجمعات فاقد مجوز و غیرقانونی گفت: برخورد پلیس با چنین تجمعاتی که چگونگی برگزاری آن و حواشی این تجمع و همچنین با توجه به میزان خشونت و رفتارهای غیرمدنی تجمع کنندگان بستگی دارد که در تجمع هفته گذشته، تجمع کنندگان عمدتاً گروهی مذهبی و دغدغه مند بودند که با هدایت پلیس و اطلاع رسانی درباره عدم دارابودن مجوز برای این تجمع در حداقل زمان ممکن متفرق شدند ولی در هر صورت ما این رفتار را تأیید نمی کنیم و برگزارکنندگان چنین تجمعاتی نباید چنین مواردی را جزو تجربه موفق خود و نتیجه گیری برای برگزاری تجمعات بدون مجوز در آینده بدانند.

*آیین دادرسی جدید باعثحرکت به سمت پلیس حرفه ای می شود

احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر ابداعات قانون جدید کیفری و لزوم ارائه کارت شناسایی ضابط قضایی علاوه بر کارت شناسایی مأموران نیروی انتظامی در هنگام برخورد با متهمین گفت: در گذشته با توجه به اینکه تمامی مأموران نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی شناخته می شدند تفسیرهای متفاوتی از این موضوع وجود داشت که این تفسیرها در پاره ای اوقات چالش آفرین بود و مشخص نبود که آیا مأمورین نیروی انتظامی در تمامی حوزه ها ضابط قضایی هستند یا خیر. ولی با توجه به اینکه مأموران نیروی انتظامی در قالب ضابطین قضایی پیگیر وظایف دستگاه قضایی در چارچوب قانون هستند اجاریی شدن این ابداعات جدید باعثپیشرفت به سمت حرفه ای شدن می شود.

وی ادامه داد: ولی آنچه در آن شکی وجود ندارد آن است که تمام مأموران نیروی انتظامی اعم از مأموران پلیس راهور، آگاهی و دیگر مأموران ناجا در برخورد با جرایم مشهود دارای وظایفی هستند ولی در ورود به اماکن خصوصی، حقوق شهروندی ایجاب می کند که هم مأموران آموزش بیشتری ببینند و هم مردم به حقوق خودشان آشناتر شوند.

*جرایم ایرانی ها در امارات کاهش یافته است / بهبود رفتار نامناسب پلیس امارات با اتباع ایرانی

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همکاری خوب پلیس امارات با ایران برای استرداد متهم پرونده فساد سه هزار میلیاردی اظهار داشت: خوشبختانه پلیس امارات در موضوع استرداد این متهم همکاری خوبی با پلیس ایران داشته و پلیس این کشور در مبارزه با مواد مخدر، تروریسم و برخورد با شناورهای غیرمجاز مراودات خوبی با پلیس ایران دارد که خوشبختانه به دلیل همکاری خوب پلیس امارات شاهد کاهش جرایم اتباع ایرانی در این کشور هستیم و رفتار نامناسب گذشته با اتباع ایرانی در فرودگاه دبی بهبود یافته است.

احمدی مقدم در پایان با اشاره به وظیفه پلیس ایران در پیگیری اعدام چند تبعه ایرانی در کشور مالزی به جرم حمل مواد مخدر گفت: استقلال قضایی هر کشور حکم می کند که شهروندان و اتباع هر کشوری در هرجایی که مرتکب جرم شوند در آنجا مجازات و محاکمه شوند و این موضوع هیچ ربطی به استرداد مجرمان ندارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار