|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۴۱

رئیس کانون انجمن های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون انجمن صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور درباره آیین نامه اجرایی مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون پروانه کار گفت: اصلاح این آیین نامه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه آغاز شده است.

بابک هاشمی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، گفت: با توجه به تقاضای انجمن های صنفی و کاریابی ها در راستای اینکه پیش نویس آیین نامه اجرایی مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب سال ۸۰ کارایی ندارد قرار است این آیین نامه اصلاح شود.

وی ادامه داد: در راستای این آیین نامه کاریابی خارجی دفاتری هستند که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط قانونی برای راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار در ارتباط بازار کار جهانی و شرایط زندگی در خارج از کشور تاسیس می شوند و اقدام به اخذ ویزای کار و کسب فرصت های شغلی و به کارگماری متقاضیان کار در کشور هدف می نمایند.

هاشمی پور بیان کرد: در راستای این آیین نامه که از سوی وزارتخانه به عنوان اصلاحیه آمده است بیان شده که هر گونه فعالیت در زمینه کاریابی در داخل و خارج از کشور(حتی به صورت مجازی) و اعزام نیروی کار بدون اخذ مجوز از وزارت کار ممنوع است.

رئیس کانون انجمن های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور بیان کرد: از جمله مواردی که در این آیین نامه به آن اشاره شده درباره حدود اختیارات و وظایف کاریابی ها است.

وی تاکید کرد: شناخت بازار کار داخلی، ثبت نام از کارجو، شناسایی فرصتهای شغلی موجود در حوزه جغرافیایی محل فعالیت کاریابی، ارایه خدمات مشاوره و راهنمای شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان از وظایف کاریابی های داخلی و شناخت بازار کار کشورهای خارجی، ثبت نام از متقاضیان کار در خارج از کشور، شناسایی و کسب فرصت های شغلی در کشورهای پذیرنده نیروی کار، اعزام و به کار گماری جویندگان کار واجد شرایط در کشورهای پذیرنده نیروی کار از جمله وظایف کاریابی خارجی است.

وی بیان کرد: این آیین نامه که در ۴۸ بند است قرار است اصلاح شود اما کانون کاریابی ها نیز آیین نامه خود را نیز با اعمال تغییرات ارسال کرده است تا کانون ها با مقایسه خودشان تشخیص دهند کدام آیین نامه اصلاح شده بهتر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار