|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۶۲

معاون صنایع دستی کشور در گفت وگوبا تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی کشور گفت: قرار بود نهادی غیر از معاونت صنایع دستی متولی دانشگاه هنرهای سنتی شود که نامه استاد فرشچیان نظر رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی را برگرداند.

بهمن نامور مطلق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان این که یکی از مهم ترین اقدامات برنامه ریزی شده معاونت صنایع دستی کشور، راه اندازی دانشگاه هنرهای سنتی بود که توسط استاد فرشچیان پیشنهاد داده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر مراحل زیادی از این کار طی شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در مراحل پایانی قرار شد یک نهادی متولی این دانشگاه شود که نهادی هم تولیت ان را بر عهده گرفت و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رأی آورد اما با دخالت استاد فرشچیان قرار است تولیت این دانشگاه به معاونت صنایع دستی محول شود.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: استاد فرشچیان در نامه ای که به رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت ترجیح داد این دانشگاه در سازمان میراثفرهنگی و معاونت صنایع دستی پیگیری شود که هنوز هم در حال پیگیری است.

نامور مطلق خاطرنشان کرد: این اتفاق بزرگی است و امیداوریم با دانشگاه هنرهای سنتی بتوانیم نظام آموزشی مرتبط با صنایع دستی و هنرهای سنتی را برگردانیم، نظامی که با آمدن نظام آموزشی غربی کنار گذاشته شده بود و به خاطر همین آموزش ما خلاقانه نبود و ما نمی توانستیم کالاها و صنایع هنرهای سنتی تولید کنیم و بیش تر پژوهشگر تربیت می کردیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار