|
|
کدخبر: ۱۷۴۷۹۲

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر تکلیف جدید وزارت نیرو درباره اعمال مدیریت یکپارچه حوضه های آبریز و اعمال آن در ۱۴ حوضه اصلی آبریز، گفت: رودخانه زرینه رود ۴۰ درصد منابع آبی مورد نیاز حوضه دریاچه ارومیه را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاج رسولی ها مدیریت یکپارچه را راهی موثر برای رفع مشکلات موجود در حوضه آب دانست و گفت: با مدیریت به هم پیوسته و متحد استانی، تصمیمات موثر و راهگشایی برای حل مشکلات موجود در حوضه آبریز رودخانه زرینه رود گرفته می شود.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به اینکه رودخانه زرینه رود بیش از ۴۰ درصد منابع آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه را تامین می کند اظهارداشت: مصارف حساس و استراتژیکی مانند آب شرب تبریز و برخی شهرهای آذربایجان غربی و کردستان، از طریق این زیر حوضه تامین می شود که نیازمند برنامه ریزی و مدیریت سالانه دقیقی در زمینه توزیع آب کشاورزی و شرب است.

حاج رسولی ها سیاست وزارت نیرو را حرکت به سمت یکپارچه سازی منابع آب عنوان کرد و گفت: یکی از تکالیف مهمی که دولت بر دوش وزارت نیرو گذاشته، بحثمدیریت یکپارچه حوضه های آبریز است و بر همین اساس امسال این مدیریت را در ۱۴ حوضه اصلی اعمال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اساسی در حال حاضر، مدیریت آب زرینه رود برای بهره برداری عادلانه و برنامه ریزی برای توزیع آب کشاورزی در سال جدید است. وی گفت: باید با برنامه ریزی مناسب بین ۳ استان، آمادگی لازم را داشته باشیم تا از وقوع تنش ها و بحران بین ذینفعان منابع آب این حوضه پیشگیری کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار