|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۰۶

بر اساس پیگیری از اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچکدام از شبکه های تندروی شیعی که دارای دفاتری در شهرهای مختلف کشور هستند مجوز فعالیت در ایران ندارند.

گروه فرهنگی مشرق- پس از انتشار گزارش حوزه راهبرد فرهنگ با عنوان «سیدحسن نصرالله از چه چیزی در قم گلایه داشت؟!» و انتشار اسامی برخی شبکه های شیعی تندرو که از قم تغذیه فکری شده و دارای دفاتری برای برنامه سازی و کمک فکری هستند؛ خبرگزاری فارس پیگیری این موضوع را از اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال کرد.

بنابر این گزارش، بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار فارس، هیچکدام از شبکه های «امام حسین(ع)»، «سلام»، «ابالفضل العباس»، «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» و شبکه های «بقیع» و «مرجعیت» و همچنین شبکه های الانوار ۱ و ۲ هیچگونه مجوز فعالیت در ایران ندارند.

بنابر این فعالیت این شبکه ها در تولید برخی برنامه ها در ایران و ارسال و پخش آنها در شبکه های ماهواره ای غیرقانونی است و بر اساس قانون هرگونه تولید برنامه برای این شبکه نیازمند کسب مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و می توان بر همین اساس با آنها برخورد کرد.

این در حالی است که بر اساس مستندات ارائه شده در گزارش پیشین خبرگزاری فارس شبکه های ذکر شده با ارائه شماره و آدرس هایی اعلام کرده اند که دفاتری در قم، اصفهان، مشهد و تهران دارند.

پیش از این حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرده بود: عمده برنامه های این شبکه های تندروی شیعی در خارج از کشور و در عراق و جاهای دیگر تهیه می شود؛ درباره آن مقدار شبکه هایی که تغذیه فکری یا تولید برنامه آنها در ایران باشد آن مقداری که در توان ما باشد با آنها مقابله می کنیم؛ تذکر بپذیرند تذکر می دهیم و دوستانه صحبت و بحثمی کنیم تا قانع شان کنیم اما اگر قانع نشوند و باز در حوزه جمهوری اسلامی باشند از نیروهای امنیتی و سازمان های مربوطه کمک می گیریم چون این شبکه ها را واقعا مضر می دانیم و برای تعطیل کردنش تلاش می کنیم و ابائی نداریم که آن را اعلام کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار