|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۰۸

اکنون گرایش دنیا به سمت استفاده از ابزارهای الکترونیکی بیشتر شده و نسخه های کاغذی کمتر مورد استفاده و توجه قرار می گیرد.

گروه فرهنگی مشرق- ناصر افشار پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: مطمئنا جستجو کردن در کتاب و به روش سنتی و قدیمی خیلی سخت است چونکه در این روش باید صفحه های کتاب را یک به یک ورق زد تا به مطلب مورد نظر رسید، اما در حوزه نشر الکترونیک خیلی راحت با یک جستجوی خاص می توان به مطلب مورد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: دیدی که نسبت به حوزه نشر الکترونیک وجود دارد یک دید نو است و کسانی که در حوزه سنتی نشر کتاب کار می کنند مقداری مقابله به مثل دارند و احساس می کنند که نشر الکترونیک آمده است جای آنها را بگیرد، اما فعالان این حوزه باید به این نتیجه برسند که حوزه دیجیتال(الکترونیک) می خواهد بر حوزه سنتی غلبه کند.

افشارپور با ارایه آماری از نشر الکترونیک گفت: بر اساس آمار موجود، در سال ۲۰۱۲ آمار فروش نسخه الکترونیک خیلی از کتاب ها ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از نسخه کاغذی آنها بوده که این نشان می دهد در تمام دنیا همه در حال رفتن به سمت نشر الکترونیک هستند.

وی افزود: شرایط موجود بیان کننده این است که همه دنبال این هستند که محتوی را به صورت دیجیتالی روی تلفن های همراه هوشمند، تبلت و رایانه خود در دسترس داشته باشند.

افشارپور اظهار کرد حداقل اتفاقی که در بخش ناشران الکترونیک افتاده این است که این بخش در حوزه عرضه محتوی فرهنگی در کشور حرف های تازه برای گفتن دارد و آن این است که عرضه محتوا از شکل سنتی مثل کاغذ و روزنامه به فضای دیجیتال تبدیل شده است.

وی افزود: به همین خاطر این حوزه با استقبال دانشجویان، محققان، پژوهشگران و افرادی که دنبال این هستند تا هرچه زودتر به یک نتیجه ای برسند روبرو شده است، به این معنی که با جستجو کردن در یک محتوای خیلی غنی مطلبی را که مد نظرشان است بدست بیاورند.

افشار پور گفت: نزدیک به ۱۲۹ شرکت و موسسه نشر فعال در زمینه نشر الکترونیک برای حضور در بیست و هفتمنین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درخواست حضور داشتند که بعد از بررسی های محتوا، آثار و نوع فعالیت های شان با حضور ۱۱۰ شرکت و موسسه در این نمایشگاه موافقت شد.

وی افزود: در این نمایشگاه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ اثر در حوزه های محتوای الکترونیک شامل نرم افرارهای آموزشی، مذهبی و ادبی در بخش های کودک و نوجوان و فرهنگ و هنر ارایه شد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار