|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۱۹

وزیر آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی از سال ۶۷ تاکنون ثابت مانده است و چاره ای غیر از گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در آموزش و پرورش نداریم.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به کاهش جمعیت دانش آموزی و افزایش امکانات در مدت چند سال گذشته تاکنون گفت: باید از این فرصت در جهت خدمت بیشتر و کیفیت بالاتر بهره ببریم و کیفیت آموزشی و پرورشی را رشد دهیم.

وی با بیان این که ۹۸ درصد منابع مالی صرف هزینه های جاری می شود، اظهار کرد: کمتر از ۲ درصد منابع در آموزش و پرورش صرف کیفیت بخشی امر آموزش و پرورش می شود که بسیار پایین تر از حد انتظار ماست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آموزش و پرورش فرهنگ «دستوری» نیست، گفت: استراتژی اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است و بدون تعامل، همفکری و هم افزایی میان صف و ستاد نمی توانیم اهداف کلان آموزش و پرورش را محقق کنیم.

فانی ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی را از اولویت های مهم آموزش و پرورش توصیف و خاطرنشان کرد: مبنای منطقه و استان نیاز نسبی مقصد است نه نیاز مطلق یعنی جا به جایی نیروهای انسانی براساس ضرورت و اولویت خاص مناطق انجام می شود.

** جذب دانشجو معلمان به روش بومی، کم ثباتی نیرو در مناطق را کاهش می دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که «میانگین سابقه کار در مناطق کمتر توسعه یافته زیر ۵ سال است» گفت: در سال های آینده با تصمیمی که در جذب دانشجو معلمان هر بوم گرفته شده است این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود و کم ثباتی نیرو را در این مناطق کاهش می دهد.

وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی را اصلی مهم خواند و اظهار کرد: در مدارس لازم التوجه در سال ۸۲ توانستیم با ثبات نگه داشتن تمام متغیرهای آموزشی و فقط با انتصاب مدیران کارآمد، بهبود و رشد کیفیت آموزشی را شاهد باشیم.

** اداره نیم درصد مدارس به روش سرانه ای از مهر ۹۳

فانی با اداره سرانه ای نیم درصد مدارس در سال جدید خاطرنشان کرد: آثار این طرح می تواند مدیران را در بهبود هزینه و افزایش اختیارات مانند مدیران بخش غیردولتی یاری کند و سبب افزایش بهره وری منابع خواهد شد.

فانی خرید خدمات آموزشی و برون سپاری را از رویکردهای توسعه مشارکت دانست وافزود: تفویض اختیار می تواند در دانش آموزان احساس مسئولیت، شخصیت، انگیزه و در نهایت رفتار و کردار و سبک زندگی ایجادکند.

وی با انتقاد از عدم مشارکت پذیری و مشارکت جویی برخی مدیران گفت: تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی از سال ۶۷ تاکنون ثابت مانده است و چاره ای غیر از گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در آموزش و پرورش نداریم.

انتهاس پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار